L
Linnerle
Sv: Sadellista BOMLÖS
Min kompis och jag har varsin Shortback; jag var i början lite skeptiskt eftersom jag har hört lite negativt om sadlarna förut. Men vi blev mycket positivt överraskade, faktiskt. Dom gamla modellerna finns inte längre och dom nya är jättefina. Välgjorda, välstoppade och det vi tittade speciellt efter var om dom var snedsydda. Men sadlarna är numera raka i kanalen, det är 9 cm avstånd emellan panelerna, sadelgjordstropparna har 3-punt fästen och stigremsfästerna har säkerhetslås.
Jag valde en töltmodell medan min kompis valde en dressyr eftersom hon rider mer akademiskt och så.
Sadlarna ligger iaf. som ett smäck på våra rätt så breda och överbyggda pållar
KL
Har en Soft Supreme Dressage som jag verkligen är jättenöjd med.Hade inte så jättestora förväntningar på den då den var lite billigare, men gillade utformningen på den så blev en chansning.
Passar perfekt på min skapligt grova, lite överbyggda herre som går jättebra i den. Fått mycket bättre rörelser, mera avslappnad. Väldigt positiv till den, och att den är väldigt snygg enligt mig
Lädret lite sämre kvalitet, gillar inte riktigt stropparna på den. Funderar på att låta sadelmakaren byta ut dem mot ett par i bara läder lite längre fram i tiden. Kan tänka mig att de kommer slitas ner fort och bli fula.
Min kompis och jag har varsin Shortback; jag var i början lite skeptiskt eftersom jag har hört lite negativt om sadlarna förut. Men vi blev mycket positivt överraskade, faktiskt. Dom gamla modellerna finns inte längre och dom nya är jättefina. Välgjorda, välstoppade och det vi tittade speciellt efter var om dom var snedsydda. Men sadlarna är numera raka i kanalen, det är 9 cm avstånd emellan panelerna, sadelgjordstropparna har 3-punt fästen och stigremsfästerna har säkerhetslås.
Jag valde en töltmodell medan min kompis valde en dressyr eftersom hon rider mer akademiskt och så.
Sadlarna ligger iaf. som ett smäck på våra rätt så breda och överbyggda pållar