Sadelköpare utan pengar

cutty

Trådstartare
En person är sadelköpare, plus att div andra saker skulle köpas, kom på besök efter att de annonserat som saker önskas köpa på blocket.
Priset på sakerna var efter prutning 1700 kr. Trots detta bara 1500 med sig.
Litade på köparen och sa att denne skulle lägga resten i ett kuvert och skicka till mig (rätt långt till bankomat).
Nu har det gått flera dagar utan att pengarna dykt upp.

Ringt flera gånger till mobilerna och hemmet utan svar, lämnat meddelanden 5 gånger och mailat två. INGET SVAR!!!

Hur går jag till väga? Vid det här laget är jag jävligt sur, gått ner 500 kr och ändå kommer ej betalningen.

Senast ändrad:
Sv: Sadelköpare utan pengar

sorry men...det känns som att du gått på en blåsning..

Tyvärr har du väl fått lära dig en sur läxa, lämna ALDRIG iväg dina grejor utan full betalning.

Fattar inte att folk går på det här om och om och om igen och sedan gnäller, det kan väl inte vara helt främmande för dig att alla inte är ärliga?

Gilla läget. Släpper du iväg grejorna utan betalning kan du betrakta dem som sålda för de pengar du har i handen. Allt annat är naivt.

Vad du kan göra? Tja, kör hem till dem och gråt som ett barn. Det är väl det enda konstruktiva, och det är inte vidare konstruktivt. De kan bara säga att du fått alla pengar du ska ha. Punkt.

Efter ett antal telsamtal utan svar har pengarna kommit. En vecka efter utlovat. Telefonterrorn verkade löna sig:devil:

Använde samma metod med min köpare som aldrig hämatde paketet.:angel:

du ska aldrig lita på folk du inte känner

Grattis till dig! och fy för fula gliringar från er andra.

Efter ett antal telsamtal utan svar har pengarna kommit. En vecka efter utlovat. Telefonterrorn verkade löna sig:devil:

Vad skönt att det ordnar sig, vet verkligen hur det är att bli lurad & det svider hårt om ekonomin.
Nästa gång vill jag rekommendera dig att inte skicka ngt utan att ha fått betalt & lita inte på ngn, jag litade tyvärr på en ajg trodde var min vän men blev av med 8000.

Tyvärr så kommer du troligen aldrig se dom pengarna :(
Jag tror inte att du kan göra så mycket nu.

Sorry läste inte dom övriga inläggen.
Men kan bara säga ett stort GRATTIS ;)

Liknande trådar

Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
367
Senast: Fetaost
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 388
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 703
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 899
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama