Sadelköp..!!

Z

Zandra90

jag har två hästar varav en av dom är ett Halvblod på ca. 170 ganska stor och har väl en väl synlig mankse kan inte kalla det stor manke och intel iten manke.. jag har en sadel till honom men den har jag bara på lån och ingen vet vad det är för tum med mera på den..

Är det nån som kan svara på hur man kan ta reda på det??

Och vad skulle du kuna tro att mitt halvblod har för storlek på sadeln??

hal aldrig komit underfund med det här med sadlar :P det är inte min starka sida men för hästen är en viktig del vid ridning..

Sv: Sadelköp..!!

Prova att lägga tråden på utrustning istället....

Vad din häst behöver för storlek kan ingen svara på, vill du veta hur du tar reda på det så kolla i mina gamla trådar och läs.
Tumstorlek mäter man från mitten av knappen på framvalvet till mitten av bakvalvet.

Sv: Sadelköp..!!

okej..!!
när man ksa mäta ska man mäta på undersidan eller över sidan av sadeln?

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 682
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 854
Hästmänniskan Min dotter är 5 år och har ridit mycket och haft egen shettis sedan hon föddes. Hon rider mkt bra för sin ålder dvs skritt, trav och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 128
Senast: Badger
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 416
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar