sadelknuta??

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare spindel_17
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 786
S

spindel_17

hej

jag tror min ena häst har fått sadelknuta.
när jag tog på täcket idag kände jag en knöl lite större än en ärta.han hade ont när jag tryckte.
sitter precis vid sadeln.vad kan det vara??det är bara än en så länge.

Sv: sadelknuta??

Är väl lite sent på året nu kanske men min häst hade en dag massor med små knölar på ryggen precis under sadeln. Hittade sedan massor med älgflugor (älgloppor) på honom. Tror det kan vara bett efter dem, men är inte helt säkert. Knölarna är fortfarande kvar efter nu drygt 2 mån. Han har dock inte ont av dem men de kliar. Veterinären sa att det inte fanns så mycket att göra. Förra gången när han hade knutor på ryggen använde jag en gelepad tillsamman med en polypad och efter många månaders slit med massage och annat så var de bara vips borta en dag. Men som sagt, nu har det kommit tillbaka knölar igen.

Liknande trådar

Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
463
Senast: Mearas
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
2 029
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hästen står med stort bandage som kombinerats med en gipsskena på framsidan benet. Gipsskenan går in under hovens tådel och följer benet...
2
Svar
25
· Visningar
1 551
Senast: jemeni
·
Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
466
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka