Sadelgjord

U

ullis25

Jag håller på och letar sadelgjord. Jag skulle behöva ha en där själva gjorden (tyget) går en bit ovanför spännet. På den jag har nu så slutar "tyget" vid spännet Så när jag drar åt sadelgjorden så fastnar pälsen i spännet och nyper i skinnet. (hoppas ni förstår hur jag menar..:D) Vet ni någon bra? Vilken sort föredrar ni, rep,teddy eller neoprene gjord?

Sv: Sadelgjord

Ropa på Bill han kan det där.
Han gav ett tips (kommer inte ihåg vilken tråd det var) för ett tag sen om hur du kan göra med den gjord du har nu för att hästen inte ska få skavsår;)

Ta en bit fårskinn och sy fast den bakom ringen. Ev.förstärka med nåt kraftigare typ läder...;)

annars kan du sätta på en chinchguard/chinchprotector på din nuvarande gjord! :idea:

cinch_protector.jpg

finns tex på http://www.lilwesternstore.com/ under butiken- hardware & sadeltillbehör-sida 2

sen kan man säkert göra en egen på nåt vis också om man är en gnutta händig :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 740
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 870
Senast: Lhas
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 424
Senast: Migo
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 983
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar