Sadelfrossa!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sadelfrossa!

Här kommer bilder på min pålle och Griffin Haf/cob

Jag låter er uttalla er om eran personliga åsikt. Jag ska få hjälp av sadelkunnig idag men Hur tycker ni den passar?

Här kommer en bildbomb!

DSC00067.jpg

DSC00068.jpg
ryggbild annan

DSC00073.jpg

DSC00069.jpg

DSC00071.jpg

DSC00072.jpg

Det är jättesvårt att säga om en sadel passar såhär på bilder, men jag får känslan av att det är lite för smal för honom?
Ev. att den bryggar lite över ryggen och kommer inte ner ordentligt.
Skulle vara intressant och se dig rida i den, ofta så ändrar de ju ryggprofilen när de arbetas och kommer upp med ryggen :)

det ser ut som om den ligger hyffsat på hästen utan ryttare MEN jag tror att den kommer trycka ner i ryggen bak när du sätter dig i den... tror att du behöver ha en mera svängd bom... din häst ser inte ut att ha så rak rygg som jag trodde.... gå in på min hemsida www.erica.dinstudio.se kolla blandade bilder och skäcken på sid 2... där har du en rak rygg!! mvh erica

Senast ändrad:

Jag red i sadeln idag! Utifrån bilderna håller jag med er men sadeln låg verkligen helt annorlunda utnder ryttare. Jag konstaterade att den absolut inte var för smal(som jag först trodde) utan med mig på såg den snarare ut att vara aningen för vid....men det är iofs bättre.

Jag red med vitt lakan under och konstaterade då att den är en aningen för rak. Men under ryttare var det inte särskilt mycket.

Alltså:

Wintec dressyr mkt för svängd

Griffin Haf/cob lite lite för rak
*Mutter*:devil: Jag saknar min bomlösa!

men min tränare var överförtjust i min sits i bomsadel. Och jag hade aldrig suttit kvar idag med en bomlös....

prova dressyr sadeln från hööks... T4 tror jag att den heter den är lite mer svängd i bommen

Jag har kollat på dessa t4 och som det ser ut nu så finns bara dressyrmodellen i normal och mycket hög manke. Det finns för hästar med lägre manke men bara i allround. Om vi bortser från detta problem har du någon aning om hur vif t4 blir med vidaste järnet??

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka