drekaflúga
Trådstartare
http://i201.photobucket.com/albums/aa285/sasssan/island3095.jpg?t=1185903446Äntligen efter år av längtan(släng dig i väggen morsan) efter egen häst har jag blivit hästägare till den femåriga islänning jag själv red in när jag jobbade på island(kom hem igår).
Sindri frá Sydri-Gróf är 140cm i mankh, färg moldott o efter Faldur frá Sydri-Gróf för den som är intresserad. För tillfället är han mycket spenslig i byggnaden och mycket muskelfattig men det ska vi jobba på. Så klart vet jag att det kommer dröja evigheter innan jag kan sitta på hans rygg igen, han måste ju aklimatisera sig och allt det där. Men jag kan inte hålla mig och börja fundera över sadel!
Eftersom han kommer att muskla sig och växa i några år till vill jag ha en sadel som kan växa med oss istället för att byta titt som tätt. Tankarna har såklart gått till bomlöst, men har även kollat på annat.
Bomlösa jag kollat på
kari Flex
barefoot london
torsion kopior
bomsadlar som jag kollat på
Wintec dressage cair (dock säkert för svängd)
Griffin haflinger/cob
+andra med utbytbara järn
skulle gärna vilja att ni säger vad ni tror är lämpligt för en växande unghäst och en matte som gillar dressyrsadlar! Dessutom viskade min plånbok att den ville att den högst skulle kosta ca 6000kr
Eftersom han kommer att muskla sig och växa i några år till vill jag ha en sadel som kan växa med oss istället för att byta titt som tätt. Tankarna har såklart gått till bomlöst, men har även kollat på annat.
Bomlösa jag kollat på
kari Flex
barefoot london
torsion kopior
bomsadlar som jag kollat på
Wintec dressage cair (dock säkert för svängd)
Griffin haflinger/cob
+andra med utbytbara järn
skulle gärna vilja att ni säger vad ni tror är lämpligt för en växande unghäst och en matte som gillar dressyrsadlar! Dessutom viskade min plånbok att den ville att den högst skulle kosta ca 6000kr