sadelbarstolar

Gramse

Trådstartare
Har länge funderat på att ha ett par coola barstolar, något i hästväg...:idea: Hade tänkt mej att använda ett par gamla westernsadlar men sen då? Vad bygger jag själva stolen/underredet av och vilket material kan vara lämpligast? Lägg gärna in bilder om någon vänlig själ har nåt bra förslag, eller ja alla förslag är välkomna!
 
De hade såna på puben jag var för ett tag sedan MEN det var egentligen barnsadlar så alla som satt där hade ont i rumpan efter tio minuter...
 
De hade såna på puben jag var för ett tag sedan MEN det var egentligen barnsadlar så alla som satt där hade ont i rumpan efter tio minuter...
Haha fy.. Ja det är ju viktigt att ha dom i vuxenstorlek. Men passar dom bara baken så bör det ju bli en riktigt bekväm stol:)
 
Har länge funderat på att ha ett par coola barstolar, något i hästväg...:idea: Hade tänkt mej att använda ett par gamla westernsadlar men sen då? Vad bygger jag själva stolen/underredet av och vilket material kan vara lämpligast? Lägg gärna in bilder om någon vänlig själ har nåt bra förslag, eller ja alla förslag är välkomna!

Det finns ett hus på hemnet, ett tegelhus i odensbacken(örebro län) som har sadlar som barstolar. Men dom har bara tagit nån form av bock och lagt sadlarna på!
 
Haha fy.. Ja det är ju viktigt att ha dom i vuxenstorlek. Men passar dom bara baken så bör det ju bli en riktigt bekväm stol:)

Det tror jag med. Jag blev eld och lågor när någon sa att det fanns sadlar som stolar så jag blev hemsk besviken när jag såg den pyttelilla saken.
 
Min pappa gjorde faktiskt en sådan till mig när jag var liten.
Han (eller snarare mamma) köpte en westernsadel som han sedan mätte ut (undertill) och satte på en vanlig pall liknande stol. Hur exakt han satte fast den vet jag inte men jag har för mig att det var borrmaskin + skruv som gällde. :)
 
Min pappa gjorde faktiskt en sådan till mig när jag var liten.
Han (eller snarare mamma) köpte en westernsadel som han sedan mätte ut (undertill) och satte på en vanlig pall liknande stol. Hur exakt han satte fast den vet jag inte men jag har för mig att det var borrmaskin + skruv som gällde. :)
Ja man kanske inte behöver krångla till det allt för mycket, provade att lägga sadeln över en vanlig barstol men det blev lite rodeofeeling bara att försöka sitta kvar på eländet.. Så själva bottenplattan måste nog va rätt rejäl för att det ska bli stadigt, vill ju inte behöva skruva fast skapelsen i golvet sen:crazy:
 
Man kan väl köpa såna "barstolsben" på Ikea, de har ju en skruvplatta upptill där man fäster sitsen. Bara skruva upp i träbommen :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
13 113
Senast: kolblakkur
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 377
Senast: Niyama
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 576
Hemmet Jag är med i ett väldigt spännande projekt på jobbet och det bästa stället att vända sig till för att få inspiration är förstås Buke...
Svar
9
· Visningar
858
Senast: majola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II
  • Fråga?

Omröstningar

Tillbaka
Upp