roxanne

Trådstartare
att rida distans i, men även western? I boken "naturen som ridhus" läste jag att big horn endurance saddle passade till båda? Finns det fler, och var kan man köpa dessa sadlar? Finns det någon som hjälper en att prova ut?

Behov av ny sadel pronto..

58 visningar, och ingen som vill svara..? :(

Vi vill nog, men det är ju en ganska svår fråga. Kan du inte köpa en "vanlig" westernsadel och även ha den till distans? Jag tycker att de flesta sadlar passar till distans, bara de passar hästen. :)

Jag har en kompis som tävlar western och hon säger att i lätta klasser behöver man inget horn på sadeln, men det är som ett krav i högre klasser med horn. Vad hon förstod så är det alltså tillåtet att tävla western i en bomlös (av westernmodell typ sports saddle?) utan horn så länge man håller sig på blåbärsnivå? :crazy: :p ;)

Något som skulle passa mig till o med! :idea:

Ja, på D-nivå kan man tävla i annan utrustning. Det ska ju vara lätt att prova på westertävlande så på den nivån behövs det inte licens eller westernutrustning.

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 476
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 961
Senast: iNHALE
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 027
Senast: super
·
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
773
Senast: Sorgsen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama