sadel till denna ?

B

blohme

Hej.
Håller på att leta sadel till min häst nu och har hittat en del intressanta på internet som jag får köpa på "öppet köp" så jag verkligen ser att de passar.
men det känns lite onödigt att ta hem en sadel som nästan är helt uteslutet att hon kan ha.

Så lägger ut lite bilder på min häst rygg så kan ni som är duktiga på sadlar lägga en kommentar ??

konstig bild, tagen från sidan uppifrån

//Ronja

Sv: sadel till denna ?

prova en Prestige GS , men den passa inte.
Butet är lite väl dyrt ;) hade tänkt mig i prisklass max 7000 begagnat :P

Vad var felet på GS? För svängd? För i sådana fall så finns det ju dom lite dyrare Prestige-sadlarna, som är rakare i bommen, och går att hitta på begagnatmarknaden ganska lätt också!

Diana

nä, den tryckte typ 5 cm nedanför manken , & så la den väldigt nära manken innan vi ens spände fast den .

jag provade en Pfiff på henne en gång, det var ett tag sen, den låg bra.
Men jag har ingen erfarenhet av dessa sadlar ?
någon som vet ?

hur sadlade du när du provade prestigen? det brukar nämligen inte vara nåt problem med mankfriheten på dom, om man inte sadlat för långt fram.. mina hästar har lika hög manke och kan ha prestige - men din häst ser ganska omusklad och gropig ut vid manken, så det kan bero på det. isf ska du rida med fårskinnspad ett tag så hon har en chans att muskla upp sig.

pfiff, kieffer osv tror jag inte ett dugg på, dom kommer brygga som bara den.. kolla på din första bild, hon är jättesvängd!
testa flera prestige modeller, jaguar skulle nog ligga bra, och vissa amerigo!

den prestige jag prova fungerade iaf inte , den klämde som f*n iaf, o de blir ju inte direkt bättre om hon hade haft mer muskler ..

men en annan modell kanske passar ?

Forrestier kan du nog hitta runt det priset beg. Mkt prisvärd fransk hoppsadel, finns en på ryttarstugan.se tex

aa, tack ,ska kolla dom lite på dom också ..

jag är helt less på o leta sadel nu , jag har 1 som går an sålänge, men behöver ny så småningom ...

Stübben, Dominus, Spirit... Kanske värt att testa iaf.

kl*

Frank Baines Passad ? någon som vet ngt om den sadeln ?

putt putt *

jacson ?? hur är dom i bommen ?

den är hemsk att rida i och jättesmal i bommen! testa jaguar o.d. märken istället.

jacson är raka, samma med jr.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 835
Senast: mamman
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 055
Senast: Cactus
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 766
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka