Sådan husse(/matte) sådan hund ?

Cezzan

Trådstartare
Såg just en rolig bok i hyllan hos mina föräldrar. Det är bilder på olika människor och deras hundar, och samtliga är rätt lika varandra rent utseendemässigt (det är det som boken går ut på sas. Det är bara bilder och en liten bildtext om varje "par)

Är ni lika er hundar utseendemässigt? Eller om man frågar så här: Om ni träffar en ny bekantskap, nämner att ni har hund, vad brukar folk tro att ni har för ras? Bild på er och er hund, tack :D

Sv: Sådan husse(/matte) sådan hund ?

När jag nämner mina vovvar så brukar folk få för sig att dom är småtussar:confused:
Gabbi:
4115864.jpg

Kiera:
9294980.jpg

Jag:o(den längst fram), bakom står "Amarillo" med sin hund Repro:D
7615805.jpg

Förra sommaren..

Vilka fina hundar du har oj oj:love:

Man kan ju nästan tro att du har tussar i snöret.:rofl:

Folk brukar också tro att jag har små tussar :angel:
Det brukas gissas på vavva ganska ofta. Tror det är för att jag är ganska liten och ser ganska mjäkig ut, haha

Har ingen nytagen bild på mig och voffan tillsammans
Här är en bild när hon var 20 veckor och har krupit upp på min mage...

Full.jpg

Nu är hon lika lång som mig nästan om hon ligger platt på mage med alla ben utsträckta, vilket hon oftast gör

Liiite lika utseendemässigt är ni nog allt, hihi ;)

kl

Om någon gav mig en blåtira kanske jag är lik min och killens hund :angel:

Zita
17663768.jpg

Jag, i höstas.. Inte min kamera jag håller i :angel:
15743424.jpg

Det skulle vara det då att vi är lika envisa,glada och spralliga då! :D

Utseendemässigt,nja,jag tror inte det.. (Mig och vovven på min avatar)

Alltså.. Dom allra flesta skulle nog påstå att jag och min lilla hund är rätt lika i sättet i alla fall.
Små, bitska, energiska och envisa som sjutton. :angel:
Rent utseendemässigt är vi nog också ganska lika, vi är små och kompakta båda två. Fast hon har mycket större öron. :angel:

Jag och greyhounden har nog inte en likhet. :rofl:

15174698.jpg

Det är inte så många som tror att jag har en rottweiler när de träffar mig första gången :angel:

fest031.jpg

hundarna11ejuni014.jpg

cockern är väl kanske lite mer tippat.

soommar042.jpg

Speciellt lika vet jag inte om vi är, och hundarna är ju av rätt olika typ de också :D
Men tycker om varandra gör vi :love:

Om ni träffar en ny bekantskap, nämner att ni har hund, vad brukar folk tro att ni har för ras? Bild på er och er hund, tack :D

Inte en aning om vad de kan tänkas anta att jag har för rase(er)

Bilder på mig själv är ytterst sällsynt förekommande, förutom från knäna och neråt :D så den frågan bollar jag över till de som träffat mig och vovvarna. Jag kanske är en mix av alla raserna till sättet :rofl:

De man möter som är hundkunniga brukar faktiskt se att det är en jaktgolden, eller att det är en golden "men är hon inte mycket smalare än en vanlig golden?" De som inte kan hundar har t.o.m. frågat om det är en labrador... Vad gäller folk som inte sett hunden så har jag aldrig frågat vad de tror...

Det här är vi- tyvärr rejält redigerad pga mörk originalbild...
smillaojag.jpg

(De rinnande ögonen är hon nu opererad för...)

jag är helt olik min hund,jag har varken skägg eller buskiga ögonbryn eller är svart..(riesenschnauzer),mer i sånt fall till sättet!

Däremot när jag var liten och sprang ut med kvarterets hundar,så fanns en rynkig dam med plufsigt ansikte som såg ut som en boxer,och ja,hon hade en boxer,dom var så lika!

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 522
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 717
Senast: fixi
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 427
Senast: Ragdoll
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 119
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka