Sabino VBL-travare..

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare BeastieBabe
  • Startdatum Startdatum
Sv: Sabino VBL-travare..

:rofl:

det kan gömma sig mycket utan att man vet om det.
innan jag hade hört talas om sabino, så trodde man bara att alla travare var tråkiga bruna eller fuxar, ungefär.

var stolt :D haha.

du har en sabino! dock är det ingenting som reggas.

du ser på den vänstra strumpan att den "rinner uppåt" + den melerade svansen + underläppen och bläsen :D

Senast ändrad:

Men det är ju strålande!! Netted.

Ska aldrig mer klaga att jag har en flock på 17 unghingstar på bete..bruna utan tecken..:o :D

AM (som ska granska ungtupparna med förstoringsglas)

För att balansera färgvansinnet hos dig kommer vi med två bruna flickor till sommaren. :p

Tap In är inte stickelhårig... Han är konstantskimmel.

Stickelhår bör ha en koppling till sabino...

Man kan inte veta allt, eller hur? :D

Konstantskimmel är ett samlingsnamn för brun, röd el. svartskimmel...

Exchequer.

Gå gärna in och sök på ALN.. :banana: (kommer ihåg den hästen väl, jättesnygg)

Signalement
Huvud: vita hår i pannan
Höger fram: vit helstrumpa
Höger bak: vit helstrumpa
Vänster fram: vit helstrumpa
Vänster bak: vit helstrumpa
Övrigt: stickelhårig höger sida, vit fläck på bröstet, vita fläckar bukens vä.sida

*kl*
om jag inte minns fel så var hästen i travronden i artikeln om stora hästar (Ingo crown???) en väldigt tydlig sabino.
Har även sett flera andra superfina sabino-travare, fast allt travfolk brukar bli väldigt förvånade när man nämner det :D
Fast det med vit underläpp visste jag inte, isf måste ju anlaget vara rätt så utbrett??

ja, jag tror anlaget är ganska utbrett.. det finns ju hästar med bara någon vit fläck på underläppen tex, och det är ju ungefär samma sak som de med en lite vit fläck på magen eller så.

det är nog vanligare än man tror :D

jag såg att en gammal kompis gammal ponny var sabino, hon trodde mig inte, hon fortsatte säga: "men den är ju en fux!! :mad:"

tillslut förstog hon lite i alla fall ;)

den hästen var helt underbar :love: en klockren sabino.
även han hade vitt på sin underläpp.. och benen, tydliga stora strumpor. jag tycker dom är så vackra :)

En häst som starta på ÅBY igår måste vatt sabino. Hade mycket långa strumpor liknande dom här sabinoförklaringarna. King Louis.

King%20Louis%20heat%202_3.jpg

Man ser lite här. Det är King Louis.

*Knapplån*
Den vackraste av de vackra hette Miquilio, osäker på stavningen. Sabino fux :love: :love:
Han var väl aktiv för sådär en 15 år sen eller så.

Du vet mina islandsston, mamman har anlaget och det har även hingsten som hennes dotter är betäckt med. Du kan ju gissa vad jag hoppas på att få :love:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 773
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 706
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, jag tycker inte att det är särskilt ensamt när man bor mitt i spenaten bland vilddjuren… I början av sommaren hade jag ett...
Svar
3
· Visningar
880
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka