Saarloos Wolfhound

Undrar om naturrommantiken hade suttit i efter att en sådan hund hade gått bärsärk inomhus och rivit upp golvet, demolerat möbler and so on?

Vilket är vad man får räkna med om man försöker ha en varg eller vargkorsning som husdjur... Plus en totalt demolerad trädgård om man har en sån.

Tack! Det finns alltså minst två (vad jag vet) hundar som typ finns för att de är fräsiga och lite häftiga som korsats ihop med varg? :(

Och alltså, det verkar ju helt bisarr att ha en hund som inte kan vara ensam typ alls :eek: det känns inte som att det här t hundar som är lämpade för det moderna samhället utan hade passat bättre in förr i typ jägar-samhället?
Ceskoslovensky vlcak är framtagen för/av den tjeckiska armen. Den är inte tänkt att användas av civilpersoner.

Det är faktiskt mycket tänk bakom kombinationen och från början fanns det olika inriktningar på aveln beroende på vilken gren inom försvaret som skulle ha hunden.

Generellt kan man säga att den är en extremt bra spårhund. Väldigt uthållig och opåverkad av både kyla, värme och liknande.

Men det är som sagt en hund ämnad för militären och inget för en vanlig privatperson. Rekommenderas inte att ha i lägenhet då den kräver mycket motion.

Kennel WolfWhistle föder upp båda raserna. Vad jag läst mig till genom åren så är de passionerade ägare av raserna i fråga o kleti o pleti lär inte få köpa valpar av dem. De klassas som raser av både SKK o FCI o är lagliga att äga, köpa, sälja. Hybrider med varg är däremot olagliga, minns inte procentsatserna, tror det måste vara mer än 5 generationer bakåt utan varginblandning.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan, Postade även detta på vovve-forumet men tänkte att det kanske finns folk här också med intressanta åsikter! :) Dvs detta...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 443
Senast: Sezziyanen
·
Övr. Hund Kloka bukare, jag behöver bolla lite tankar angående hundägande och tänkte då fråga er om lite råd. :) Jag har precis börjat plugga...
Svar
11
· Visningar
1 886
Senast: Lena_B
·
Hundavel & Ras Jag sitter och funderar angående rasval på nästa hund. Även fast det är säkert ett par år bort tänkte jag börja kolla upp uppfödare...
Svar
4
· Visningar
885
Senast: Dino
·
Relationer Buke, jag har sårat en människa som betyder väldigt mycket för mig, och jag får inte riktigt grepp om varför :( Jag ska försöka förklara...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 474
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar