Såååå ridsugen....

jerseyko

Trådstartare
Går in i v.38 imorgon, och jag är så j*vla ridsugen :eek:

Sådär bara lite, skritta, trava lite, kanske någon galopp om allt känns bra.

Är jag helt galen om jag klättrar upp i sadeln nu?
 
Sv: Såååå ridsugen....

Det vet bara du.
Själv är jag i v 34 och försöker rida ett par gånger i veckan men det blir bara korta turer pga foglossningar och sammandragningar. Galopp är klart bekvämaste gångarten på min pålle som har en väldigt energisk skritt.
Sedan är det hyggligt svårt att komma av kräket också, upp är inga problem då jag har en bra ramp att kliva upp från.
 
Sv: Såååå ridsugen....

Jag möblerade om igår och bar några tunga möbler men kände inte av det mer än att magen blev hård, trodde jag skulle känna i fogarna också men inte :bump:

Det blir nog en liten kort tur i veckan, min har inte direkt mkt gång och är snäll att sitta upp och av på med hjälp av pall, förutom alla gånger hon sparkat omkull pallen :rofl:
 
Sv: Såååå ridsugen....

Jag är också enormt ridsugen. Men väljer att inte rida. Vill inte ta riskerna nu när det är så kort tid kvar, jag kan likväl vänta 6-8 veckor till även om det känns otroligt långt.

Däremot arbetar jag mina hästar från marken när jag får chansen, men rida är lite för riskabelt då den ena är en surkärring och har lite energri och egen vilja, den andra är bara 4 år och gillar att busa.
 
Sv: Såååå ridsugen....

Har känt mig smått sugen på att rida då & då under hela graviditeten, men största suget har faktiskt varit nu i slutskedet (v.36-37)
Har inte ridit en enda gång. I början ville jag inte rida eftersom min häst var dräktig, sedan har hon ju gått med föl (behöver ju vara lite mammaledig ;) )
Och nu är jag för feg för att ta mig upp om så bara för en väldigt kort skrittur. (fölet är nu ca 4½ mån)
 
Sv: Såååå ridsugen....

Av tycker jag nästan känns som svårast. Då böjer man ju sig fram...:crazy:

Lycka till!
 
Sv: Såååå ridsugen....

Mitt enorma sug kom oxå runt v.35-36!

Får höra med sambon vad han tycker också, blir kanske en lite tur i alla fall när jag har sällskap. Hon verkar ta ut alls in energi på mina stackars medryttare för när jag är med henne så är hon som ett ljus!

Nja, det blir nog en liten kort tur i veckan, en sista gång å känna lite på henne bara i sällskap med någon. Sen får jag hålla mig tills jag kan börja rida igene fter förlossningen
 
Sv: Såååå ridsugen....

JAG VILL OCKSÅ! :cry:
Jag går in i v 20 imorgon och känner mig helt, fruktansvärt deprimerad över att inte kunna rida.
Förbannade fogar :mad:
 
Sv: Såååå ridsugen....

Då kan jag berätta att jag var sjukskriven 50% pga fogarna, red ändå :angel: och slutade sen rida runt v.20 och sen stabiliserade fogarna upp sig och då var det inga problem att rida igen :bump: fast då fick man sammandragningar istället men hellre de och ta en skrittpaus än inte kunna röra sig efteråt ;)
 
Sv: Såååå ridsugen....

Ja jag hoppas att mina ska gå över för jag kan verkligen inte rida, för det gör sååååå ont :mad:
 
Sv: Såååå ridsugen....

Jag red ända in i vecka 38. Visserligen bara skogsrundor och ingen seriös träning men tyckte det var så skönt. På hästryggen kände jag mig inte lika klumpig, bara när jag var tvungen att ducka under någon gren eller likande:angel: Hade inga problem att ta mig upp, svårare var det att klättra av. Använde mig av staketet och klättrade av på det.
Däremot tog det nog nästan 5 veckor innan jag var uppe på hästen igen efter förlossningen, hade inte den minsta lust att sätta mig i en sadel innan det av naturliga skäl;)
 
Sv: Såååå ridsugen....

Idag kände jag mig så där pigg och glad när jag vaknade för idag ska jag rida :bump:

Beror självklart på vilket humör damen är på, går hon och har en "är rädd för allt dag" så tänker jag inte sitta upp men är hon sådär go och glad så blir det en liten sista tur i alla fall.


Och det faktiskt med sambons godkännande :love: Bara jag är j*vligt försiktig så får jag rida :)
 
Sv: Såååå ridsugen....

Har du ridit än??
Jag hade också planer på att rida imorse men började spy när jag mockade så det fick vara.....
 
Sv: Såååå ridsugen....

Nej jag ska åka till stallet nu :bump: pucko jag hade tvättat ridbyxorna å då krymper de typ 20 stl innan de töjer sig igen, så de får bli mjukisar :rofl:
 
Sv: Såååå ridsugen....

Ha det så himlans mysigt!!!
Jag är också på väg till stallet men bara för att mocka sista boxen och plocka in odjuren från hagen. Kanske att jag orkar tömmköra åringen en sväng också!
 
Sv: Såååå ridsugen....

Herregud, min mage är ju enorm :eek: och inte ser man smalare ut i mjukisar ;) Dessutom dog batteriet direkt så de hanns inte med å ta några bra bilder :(

Men vad effektivt med bebismage, man är ju tvungen att verkligen sitta rakt :rofl:

magerid1.jpg

magerid2.jpg

magerid3.jpg

magerid4.jpg


Min häst skötte sig exemplariskt :love:
 
Sv: Såååå ridsugen....

Jag lånade en kompis bruksnordis när jag var i 8nde månaden - red alla tre gångarter och var toklycklig efteråt!

Bara man känner efter ordentligt och kanske låter bli de värsta nervknippena till hästar så tycker jag att det går bra. Svårast var ju att ta sig upp helt klart!!
 
Sv: Såååå ridsugen....

Du är ju inte ett dugg enorm! Jag tycker att jag är betydligt större och jag är ju massa veckor efter dig. Fast jag får skylla på att jag är större än dig även utan bebismage:idea:.
 
Sv: Såååå ridsugen....

Hehe jag behövde inte ens pall för att sitta upp :angel:

Nu står jag nog ut tills jag kan börja rida igen efter förlossningen :)

Otroligt skönt att röra på sig och känna sig fri, rörlig och smidig. Galoppen skippade jag dock eftersom hon är under igångsättning och jag tänker inte sitta på när hon gör sina vackra cirkuskonster ;)
 
Sv: Såååå ridsugen....

Tänkte bara helt osolidariskt meddela att jag har ridit idag, nio dagar efter förlossningen, och det gick jättebra. Jag har dock bara skrittat.
Innan ni börjar känna er allt för avundsjuka kan jag bara tala om att jag slutade rida i v. fyra, pga av foglossningar.
På slutet av graviditeten har dock fogarna stabiliserat sig, och jag har mer haft besvär av ryggen.
I och med detta, och en väldigt lätt förlossning, fungerade det faktiskt jättebra att rida nu redan, även om jag nog väntar ytterligare en vecka eller så med mer skumpiga gångarter.

Efter min förra förlossning red jag tre veckor efter, men då hade jag också spruckit en del. Det gjorde jag inte nu.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 324
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 545
Senast: mamman
·
Utrustning Nu när det är kallt ute hade jag behövt något varmare på fötterna när jag rider än mina vanliga jodphurs. Jag har sedan tidigare ett par...
Svar
13
· Visningar
959
Hemmet Jag äger ett litet hus (med betoning på litet) på en mindre ort, men med närhet till större stad med lite högre priser på fastigheter...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
2 834
Senast: nyttnick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp