Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du gör det som känns bäst för dig så gör alla andra det som känns bäst för dem.
INGEN kan bestämma över någon annans kropp och bestämma vad som är rätt och fel eller att man ska göra si eller så.
Är du orolig för att skada barnet av ett fall ifrån en häst så hoppas jag att du när du åker/kör bil inte sitter på en plats med krockkudde, kraften som en krockkudde exploderar är nog det värsta du kan utsätta en gravid kropp för. En krockkudde är inte konstruerad för gravida utan för att ta emot hela kroppen, har man en kula så är det kulan som får ta smällen.
Har du läst tråden som handlar om gravida som trillat av och vad som hänt med barnet/fostret?
För det första så är andelen som trillar av rätt liten, att det dessutom skulle skada barnet - ja då är vi nere på en yttepytterisk faktiskt. Barnet ligger väldigt väl skyddat i livmodern. Jag har inte upplevt att min balans har försämrats när jag varit gravid, men det kanske din har?
Sen får ju var och en bestämma hur de vill göra med sitt liv och sitt ofödda barn. Risker finns överallt i vardagen.
Bubbla - som oansvarigt nog ridit på sin galna häst ända tills två veckor före förlossningen.
I detta sammanhanget är dum och galen i mitt tycke samma sak. Och i och med du skrev det så visste du egentiligen att det inte var helt okej... Du säger hade hästen varit på dåligt humör hade du inte ridit, men en häst kan bli rädd... Är man d otymplig å är det lättare att trilla av. Jag säger inte att DU inte får rida bara att jag tycker att det är oerhört onödigt att riskera något.Men vad du väljer att göra får DU stå för och även då om de skulle bli några konsekvenser.
Tillägg: ska man inte rida någon gång så är det väl egentligen när man fått barn...risken att trilla av är typ lika stor och då kanske man sätter sig på en "värre" häst och skadar sig så att man inte kan ta hand om barnet...
Eftersom jag känner min häst så skulle jag aldrig sitta upp och rida om hon var på sånt humör, hon är fullblod och vaknar på 2 olika sidor, en cool lugn och en när hon har nerverna utanpå kroppen. Jag skulle aldrig sitta upp på en häst jag inte känner eller ridit på länge vilken vecka i gravidieten jag än var.