- Svar: 11
- Visningar: 1 150
Det är inte bara djurägare som är bekymrade över de ökade kostnaderna för veterinärvård. Nu gör ett försäkringsbolag en satsning med syfte att hålla nere kostnaderna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Liknande försäkringen har jag på mina ponnysar, så inte begränsat till rasJag skulle vilja ha en annan typ av försäkring till både häst, hund och katt.
En försäkring som täcker akuta skadar, sårskador, kräkning, diarréer, förstoppning osv. Skador som inte kräver nedsövning och operationer. Typ som Agrias trav- och gallopförsäkring fast som gäller för alla hästar och utformad för att passa hund och katt.
Du söver ju för det mesta för sårskador på smådjur, även för tandkontroll och tandvård.Jag skulle vilja ha en annan typ av försäkring till både häst, hund och katt.
En försäkring som täcker akuta skadar, sårskador, kräkning, diarréer, förstoppning osv. Skador som inte kräver nedsövning och operationer. Typ som Agrias trav- och gallopförsäkring fast som gäller för alla hästar och utformad för att passa hund och katt.
Tandskador har jag inga problem med att det ges narkos, men kontroller, småsår osv har jag aldrig varit med om att det ska krävas mer än sedering. Sydde några stygn i en trampdyna på hund för några veckor sedan, inte sjutton kallades det in narkossköterska för det, hunden sederades.Du söver ju för det mesta för sårskador på smådjur, även för tandkontroll och tandvård.
Jag har aldrig fått den frågan och skulle aldrig svara om jag fick den. Kliniken ska ge mitt djur adekvat vård, oavsett om det är jag eller försäkringsbolaget som betalar.Jag tror det blir svårt att hålla nere kostnaderna när så många kliniker frågar vad hästen är försäkrad för och sedan behandlar dom upp till den summan. Kan inte vara helt ovanligt då det bara är här runt omkring mig 2 kliniker som direkt frågar vad hästen är försäkrad för när man kommer in. Har inte varit med om det på hundsidan dock.
Men det är svårt ju, man vill ju ge sitt djur den bästa vården och blir man överrumplad med den frågan så är det lätt att bara svara. Det finns ju ofta alternativ när det gäller behandlingar och det är inte alltid det dyraste alternativet är det bästa alltid för individen så när den frågan kommer så kommer ju också funderingen om man nekar djuret den "bästa" vården om man väljer budget varianten.Jag har aldrig fått den frågan och skulle aldrig svara om jag fick den. Kliniken ska ge mitt djur adekvat vård, oavsett om det är jag eller försäkringsbolaget som betalar.
Jag är aktiv och rätt så frågvis när det kommer till vård av mina djur. Så jag skulle ju istället för att svara på frågan hur mycket pengar hunden/katten/hästen är försäkrad för helt enkelt fråga "varför undrar du det?" och i samband med det också diskutera vad det finns för behandlingsalternativ. Jag inser ju att inte alla funkar som jag, men något litet ansvar har man ju själv också kan jag tycka att inte bara "låta saker hända" och passivt svara på frågor, utan också själv ställa frågor och ha synpunkter.Men det är svårt ju, man vill ju ge sitt djur den bästa vården och blir man överrumplad med den frågan så är det lätt att bara svara. Det finns ju ofta alternativ när det gäller behandlingar och det är inte alltid det dyraste alternativet är det bästa alltid för individen så när den frågan kommer så kommer ju också funderingen om man nekar djuret den "bästa" vården om man väljer budget varianten.
Har fått frågan och tyckte det var självklart att inte svara på det. Är ju inget vet eller klinik har med att göra öht och är inte relevant.Men det är svårt ju, man vill ju ge sitt djur den bästa vården och blir man överrumplad med den frågan så är det lätt att bara svara. Det finns ju ofta alternativ när det gäller behandlingar och det är inte alltid det dyraste alternativet är det bästa alltid för individen så när den frågan kommer så kommer ju också funderingen om man nekar djuret den "bästa" vården om man väljer budget varianten.
Det är ju bra om man alltid är så samlad och medveten om allt när djuret mår dåligt och man är stressad över det. Inte direkt så att man inte tar ansvar för sitt djur för att man svarar på en fråga och går med på vad man tror djuret behöver för att få den bästa vården. Nånstans så litar jag på veterinärer jag går till, eller vill lita på dom iallafall och tar i stunden för givet att dom rekommenderar det som behövs. Sen är det inte direkt så att man står passiv och går med på vad som helst bara för att man inte sätter sig in i alla typer av behandlingar som går att ge där och då.Jag är aktiv och rätt så frågvis när det kommer till vård av mina djur. Så jag skulle ju istället för att svara på frågan hur mycket pengar hunden/katten/hästen är försäkrad för helt enkelt fråga "varför undrar du det?" och i samband med det också diskutera vad det finns för behandlingsalternativ. Jag inser ju att inte alla funkar som jag, men något litet ansvar har man ju själv också kan jag tycka att inte bara "låta saker hända" och passivt svara på frågor, utan också själv ställa frågor och ha synpunkter.