Så var första "riktiga" tävlingen avklarad - å vi överlevde! :-)) (OBS - Bilder!)

Sv: Så var första "riktiga" tävlingen avklarad - å vi överlevde! :-)) (OBS - Bilder!)

Hejsan, måste bara fråga M om en sak jag "lurat" på en tid nu, det är en undran om du körde ponnytrav för ex antal år sedan? I så fall var vi ute samtidigt, det fanns en tjej med samma namn som dig från Tyresö. Bara lite nyfiken...:banana:

Sv: Så var första "riktiga" tävlingen avklarad - å vi överlevde! :-)) (OBS - Bilder!)

He he, jora, i mitt förr-förra liv (innan hundlivet alltså) så körde jag på travet. :p Hade Sandra Mia 2451 e Sverker 249 ue Pedro 165. Körde oxå 2 egna uppfördningar undan Sandra Mia - Sante (e Ponte 230) samt San Remo (e Mr Emil 350). Fast då hade jag inte samma efternamn som nu förstås...

Här en bild på Sante (då hingst) från 3-årskriteriet på Solvalla 1986 (Shit vad tiden går... :crazy:):
Sante.jpg

Vad körde du?

//M

Det är genom Marie Ågren jag fått nys om lägret men datum är inte riktigt fastställt ännu så jag hoppas att det iaf blir inom den tid vi är där. Var andra datum tänkt för lägret från början men det blev ändrat. Det kommer iaf att vara i Gropen i Stånga och vi bor där vi bodde förra året hos Carina & Thomas på Asa Islandshästar i Lojsta så det är ju inte så längt därifrån. :)

Vart på ön håller du hus när du är där?

//M

Jaha! Då får vi hoppas att dom har det när du är där. Gropen är fint men väldigt sandigt. Har varit där på ridläger...
Jag kommer från När, det ligger inte alls långt ifrån Stånga o Lojsta, vet du vart? Åhh, nu blir jag jätte sugen på att vara med men det kommer aldrig att gå, jag måste jobba!

Jora, jag vet var När är. :)

Prel är kursen 5-6 juli men jag har inte fått det spikat helt ännu. Kommer du loss är du säkert välkommen! :banana:

//M

Ja, jag trodde väl det! Mina första starter gjorde jag med Vallahingsten Grane 253, måste varit 79-80 tror jag. Sedan köpte jag ett sto som jag vann kriteriet med 1984, Eliza hette hon. Var en superhäst, vann på 2.12, det var en snabb tid då! Hon blev tyvärr för stor och blev ridponny sedan. Köpte då den gdk hingsten Grus 363 som jag tävlade fram till -89 då jag föll för ålderssträcket. Han finns fortfarande kvar hos mig, går här ute med sina kompisar, en ardenner och en nordis och mår toppen-28 år ung. Honom körde jag i både enbet och par och vi var uppe i msv klass och nosade på svår men hann aldrig dit. Nu kör jag två avkommor till honom, främst i par men iblang enbet.:)
Vill oxå fråga dig vad du har för vagnar till ditt fina russ, ska investera i en ny enbetsvagn tänkte jag. Vi ses kanske med våra russ på någon utställning el tävling i år, vore kul att snacka lite mer.:bump::bump:

Åhh vad fina ni är!!!!

Och välmatchade!!! Snacka se proffsiga ut!!

Så vill jag också bli när vi blivit klara!

/ Lavinia

Jora, jag vet var När är. :)

Prel är kursen 5-6 juli men jag har inte fått det spikat helt ännu. Kommer du loss är du säkert välkommen! :banana:

//M

Ja så kul!!! Den bästa soknen på ön!! :) Har Snoffan åkt båt förut? Hästarna brukar klara det mycket bra.

Jag skall tävla 7-8 Juli på Tjolöholm, så då går det verkligen inte. Men jag hoppas verkligen du får kul!

Ja, jag trodde väl det! Mina första starter gjorde jag med Vallahingsten Grane 253, måste varit 79-80 tror jag. Köpte då den gdk hingsten Grus 363 som jag tävlade fram till -89 då jag föll för ålderssträcket. Han finns fortfarande kvar hos mig, går här ute med sina kompisar, en ardenner och en nordis och mår toppen-28 år ung.
Vill oxå fråga dig vad du har för vagnar till ditt fina russ, ska investera i en ny enbetsvagn tänkte jag.

Russvärlden är liten ju å det där är gamla hingstar från "min tid"! :)

Snoffans morfar är ju Grane 253 (pappa till Aja 3094 som är Snoffans mamma). Har du några bra bilder på honom vore det kul!!

Vad det gäller Grus så lånade jag ut Sandra på foder runt -90 någonstans till fam Fredriksson å de betäckte henne med Grus och då fick Sandra sitt enda stoföl (bara hingstar annars...). Tror att hon fick namnet Santina (fast vi ville att hon skulle heta Sangria för vi ville ha med ngt från pappan i namnet fast det skulle börja med "San" från Sandra.). Henne har jag ingen koll på alls, vet du ngt om Santina? Kul att höra att han är så pigg!!

Maratonvagnen jag kör är en Equus Ponny Cross från Equus Driving. Rockarden är en Drive Out.

//M

Åhh vad fina ni är!!!!
Och välmatchade!!! Snacka se proffsiga ut!!
Så vill jag också bli när vi blivit klara!
/ Lavinia

Tack så mkt! :) Vi känner oss långt ifrån klara men iaf så pass att vi vågar ge oss ut och skaffa oss lite erfarenheter. :D

Lycka till själv!

//M

Ja så kul!!! Den bästa soknen på ön!! :) Har Snoffan åkt båt förut? Hästarna brukar klara det mycket bra.

Jag skall tävla 7-8 Juli på Tjolöholm, så då går det verkligen inte. Men jag hoppas verkligen du får kul!

Pärlan är född på Heden ju så nog har hon åkt båt. Vi var ju oxå på ön förra året då vi åkte tillbaka dit för att visa henne på premieringen på Lojsta när det var dags för 3-års diplomet. Tillbaka till rötterna tänkte vi! :) Men det var lite nervöst för man vet ju aldrig om man får det förrän man har det lixom. Men det gick bra iaf.

Hon är fö hyfsat resvan å springer numera in i transporten själv å står där å sover å äter å verkar helt klart trivas iaf. :D

Ja, det verkar ju lite kört med tidsschemat om du ska tävla 7-8 juli. Hoppas att det går bra för er!! :bump:

//M

Russvärlden är liten ju å det där är gamla hingstar från "min tid"! :)

Snoffans morfar är ju Grane 253 (pappa till Aja 3094 som är Snoffans mamma). Har du några bra bilder på honom vore det kul!!

Vad det gäller Grus så lånade jag ut Sandra på foder runt -90 någonstans till fam Fredriksson å de betäckte henne med Grus och då fick Sandra sitt enda stoföl (bara hingstar annars...). Tror att hon fick namnet Santina (fast vi ville att hon skulle heta Sangria för vi ville ha med ngt från pappan i namnet fast det skulle börja med "San" från Sandra.). Henne har jag ingen koll på alls, vet du ngt om Santina? Kul att höra att han är så pigg!!

Maratonvagnen jag kör är en Equus Ponny Cross från Equus Driving. Rockarden är en Drive Out.

//M

Jo nog har jag kort på Grane alltid, ett fullt album och lite till!! Ska kolla efter kort åt dig. Jag hade Grus utlånad till en familj i stockholm som tävlade honom när jag blev för gammal och då var Sandra-Mia hos honom. Tror jag har kort på Santina när hon var föl. Hon var till salu här på nätet för ett tag sedan, har inte sett annonsen igen så hon blev kanske såld då. Det var kort på henne och hon var väldigt lik sin far med stjärnen. :banana:

Oj, när var det?? :eek: Hade så gärna velat sett hur hon ser ut idag!! Var stod hon då när hon var till salu? Kanske finns ngn gammal annons ngn annanstans som ligger kvar! Måste leta nu... Fast det känns som en nål i en höstack... :crazy:

//M

Oj, när var det?? :eek: Hade så gärna velat sett hur hon ser ut idag!! Var stod hon då när hon var till salu? Kanske finns ngn gammal annons ngn annanstans som ligger kvar! Måste leta nu... Fast det känns som en nål i en höstack... :crazy:

//M

Det var på HästNet för ca 1 1/2 mån sedan tror jag.

Hittar inget :( men kanske registratorn vet vart hon har tagit vägen. Men tack iaf!! :bow:

//M

He he, fick mail från tränaren som just hittat länken hit å sett bilderna... :D

"Du får gärna sätta in ett inlägg från mig. Jag begriper inte hur man gör.

"Stolt tränare gratulerar till framgångarna. Det är bara början på en lång karrär"

eller nåt sånt.

Kram Stolta Bella"

Hon är för skön, å jag å min dotter har mkt att tacka henne för både vad det gäller både körningen å ridningen!! Så tack Bella för att du ställer upp i ur å skur å åker ut till oss alla på Tyresta varje vecka!! Jag hoppas att vi kan följa upp detta resultat någongång i framtiden oxå så att du kan bli stolt igen. :D

Passar oxå på att tacka Ankan Skog å Mattssons (NorrMalma) för kanonbra maratonträning och allmänt stöd å bra tips!!

Usch, nu låter det ju som om man vunnit VM el ngt å det är inte meningen men iaf... :crazy: Tack för att ni finns när en förvirrad kusk ska ta sin första "stapplande" steg på tävlingbanan... :bow:

//M

Jag är helt obekant med körning och bara på besök här inne på körningssidan (har rymt från hoppforumet :p) så kommentarer om själva körningen ska jag överlåta till någon annan, men det var en ruskigt söt ponny iaf :love:

Tack så mkt!! :o Kul att lite "annat folk" tittar in här!! :) Har själv varit inne å fuskat lite på hoppforumet inför förra årets 3-års test med Snoffan. Ville har lite tips å råd om hennes löshoppning så där finns det lite sådana bilder. Nu är vi på G å ladda inför kvalitén å vi löshoppar väl inte så där överdrivet mkt just nu men sist (för en månad sedan ca) flög eländet över 1.20... :eek: (Hon är ett 4-årigt russ.) Så vi får väl se hur det går i år. :p

//M

Tack så mkt!! :o Kul att lite "annat folk" tittar in här!! :) Har själv varit inne å fuskat lite på hoppforumet inför förra årets 3-års test med Snoffan. Ville har lite tips å råd om hennes löshoppning så där finns det lite sådana bilder. Nu är vi på G å ladda inför kvalitén å vi löshoppar väl inte så där överdrivet mkt just nu men sist (för en månad sedan ca) flög eländet över 1.20... :eek: (Hon är ett 4-årigt russ.) Så vi får väl se hur det går i år. :p

//M

Den tråden måste jag titta på :)!

Det går nog jättebra, verkar vara en allsidig liten häst du har som tävlar körning i alla dicipliner (maraton, dressyr, precision är det va?) , blir BIR på utställningar och hoppar 1.20 :p

Grattis! Jätte härliga bilder! :)

Grattis till dom fina 43 p på den stora Gotlandsutställningen för russ

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

• Svullen över ögonen
  • Utbilda själv
  • Dressyrsnack nummer 18

Omröstningar