Så var första riktiga passet med vagnen avklarat

a_c72

Trådstartare
:D Igår så fick jag hjälp av Rolf att ställa in selen korrekt och även sitsen till mig själv..

Ja vad ska man säga. Allt blev så verkligt när Rolf kom och då det i dagarna är 15 år sedan jag vurpade med trillan så var jag aningens spänd.

Big Money Pellini allmännt kallad Pelle pluttis:love: :love: är dock en cool herre som inte tycker att det finns mycket i livet som är värt att hetsa upp sig över. Efter att ha gått runt ett par varv på ridbanan så Rolf fick titta på draglinor, baksele och sånt i rörelse. Sen fick jag sällskap av Rolf i vagnen och operation omprogrammering av Anna-Carins hjärnkontor började.

För det första så måste jag skaffa en ny längre pisk så jag når fram till hästen som jag ska. Sen så gäller det att TÄNKA PÅ att jag faktiskt inte sitter rakt bakom Pelle i maratonvagnen och måste därför ha händerna annorlunda..

Sen så ska jag jobba på omprogrammering av mitt knasiga hjärnkontor. När jag "bara" körde efter spåret så vaknade mindre trevliga tankar till liv inför hörnpasseringarna..

När jag hade fullt upp med att göra rund volt ställa tillräckligt koncentrera mig på vart jag skulle å så hade jag nog inte "tid" att släppa in de tankarna.

OM 1 månad är vi i Villvattnet på läger.. Fram tills dess hade jag tänkt få lite bättre kontroll på gamla spöken och gräva ner de djupare..

KVÄLLENS bonus:banana: :banana: Jag fick BESÖK av en "bukare" som dessutom agerade fotograf!
Å så fick jag chockera Rolf lite tack vare att Maria kom ut till mig

Foton finns det. DOCK så sitter de fast i kameran ännu. Sladden blev kvar på jobbet igår kväll. Å jobbets dator VILL INTE känna av att jag har kopplat in kameran..

Ikväll ska jag installera min dator hemma. Sen så kommer det bilder

Anna-Carin

Sv: Så var första riktiga passet med vagnen avklarat

Gud va kul! Hoppas det går bra för er uppe i Villvattnet :) En liten fråga bara som jag reagerade på, varför sitter du inte rakt bakom honom i maratonvagnen?

Pelle017.jpg

Pelle025.jpg

Pelle014.jpg

Pelle020.jpg

Pelle026.jpg

Gud va kul! Hoppas det går bra för er uppe i Villvattnet :) En liten fråga bara som jag reagerade på, varför sitter du inte rakt bakom honom i maratonvagnen?[/QUOTE

Som du ser på bilderna så är inte kuskbocken mitt på vagnen utan det går att ha passagerare även i fram..

Ps.. Jag VET att Pelle är för smal. Å att formen lämnar mycket att önska. Så jag slipper gärna kommentarer om det.

För MIG är det en vinst att jag över huvud taget sitter i den vagnen och kör FRIVILLIGT

Anna-Carin

Ser himla fint ut, jätte fin vagn du skaffat :) Vi har ju oxå så man kan sitta två fram men man kan ju även "flytta om" sätet så kuskbocken hamnar i mitten, vilket ju är en fördel i maraton, går det inte att göra så på din?

Grattis, himla så kul att det löst sig med vagn och att ni har fått börja komma igång :banana:

Hoppas du lyckas skrämma undan hjärnspökena med tiden också, bara självförtroendet växer så :)

Ser himla fint ut, jätte fin vagn du skaffat :) Vi har ju oxå så man kan sitta två fram men man kan ju även "flytta om" sätet så kuskbocken hamnar i mitten, vilket ju är en fördel i maraton, går det inte att göra så på din?

Tackar! Nä de går INTE att flytta kuskbocken i sidled på denna vagn vad jag vet. För våran del så kvittar det.
Just NU är siktet inställt på ökat självförtroende.. I Villvattnet kommer vi visserligen att köra lite på maratonhinder, men på tävling så blir det dressyr och precission.

Anna-Carin

Grattis till en så fin maratonvagn!!! Då får vi hålla tummarna för dig i Villvattnet :)

Vilken fin vagn du köpte!

En fråga.. hur får du med dig både den och pelle till villvattnet?

Jag började fundera på packlistan dit.. masssssooor med grejjor juh. Och det enda jag egentligen behöver ta med mig är ett sycke fjording och en sketen bröstsele :crazy:

Förslag på packlista mottages varmt via pm ;)

Vilken fin vagn du köpte!

En fråga.. hur får du med dig både den och pelle till villvattnet?

Jag började fundera på packlistan dit.. masssssooor med grejjor juh. Och det enda jag egentligen behöver ta med mig är ett sycke fjording och en sketen bröstsele :crazy:

Förslag på packlista mottages varmt via pm ;)

Jag kan INTE trolla..:angel:

Pelle delar transport med shettisen Mogul och åker med deras matte. Vi fraktar vagnarna och hö till hästarna!
Jag har STORA problem med inloggningen här på buke av någon anledning och kan knappt få fram PM numera.. Så MAILA mig..a_c72@hotmail.com istället.
Anna-Carin

Liknande trådar

Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 469
Senast: Cämz
·
Körning Jag har ju beställt en maratonvagn men den kommer inte förrän om ca 3 månader. I nuläget kör jag men Fentons gamla inkörningsvagn i...
Svar
4
· Visningar
1 508
Senast: a_c72
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka