Så var det dax igen........

Gammeln

Trådstartare
Var presteras det världsrekordstider om inte "over there". Den här gången var det Roger Hammer som hade ställt Vivid Photo iordning. Vivid Photo gick upp och kände på Tom Ridge´s världsrekord på 1,50,2 då hästen vann Patriot Invitational Trot på Colonial Downs. Om jag har räknat rätt så blir det 08,6 :eek:

Sv: Så var det dax igen........

Visst är det fantastiskt, men jag tycker ändå att Tom Ridge's tid är mer meriterande då Colonial Downs är en tvåtusenmetersbana. Således endast en kurva.
Tom Ridge gick sin tid på milebana. Red Mile givetvis...;)

Kul att du också verkar intressserad av amerikansk travsport, kände mig rätt ensam ett tag! :p

Kul att du också verkar intressserad av amerikansk travsportp
Det är ju där vi hittar iordningställarna :angel: Har du sett loppet, vilken start Vivid Photo gör, rena katapulten ju, liksom avslutet :d Ja vad ska man säga bara att :bow:

Det är ju där vi hittar iordningställarna :angel: Har du sett loppet, vilken start Vivid Photo gör, rena katapulten ju, liksom avslutet :d Ja vad ska man säga bara att :bow:

Ja, han är ju inte efter hästen särskilt mycket heller? Men det är klart, när det går i de farterna så kan man ju inte gärna öka, bara att hålla tempot är tillräckligt. Kul att det lossnade för Vivid Photo, det har ju strulat en del på senare tid. Han kanske kan vara något för Elitloppet 2007, valack som han är....

08.6 :eek: en annan tycker de går fort när de går neråt 11-12 tider (lr när de går 16 tider me mina hästar :angel: )...
finns de nåt ställe där man kan se loppet :)

Det är en jättefin häst! Tror inte alls att de är bättre på att ställa iodning där än här. De får använda lite andra medikamenter och har andra yttre förutsättningar-därför springer hästarna fortare. Hoppas han kommer till Elitloppet, det är häst mot häst som det blir riktigt intressant.

Tävlade han på Lasix?

Det är en jättefin häst! Tror inte alls att de är bättre på att ställa iodning där än här. De får använda lite andra medikamenter och har andra yttre förutsättningar-därför springer hästarna fortare. Hoppas han kommer till Elitloppet, det är häst mot häst som det blir riktigt intressant.

Tävlade han på Lasix?

Nej, han gick inte på Lasix.
För övrigt lite synd att förutsätta att hästarna använder vissa medikament enbart för att dessa medikament är tillåtna.
Man ger väl inte hästarna mer än vad de behöver, precis som i Sverige?

Personligen försöker jag att se det positiva med alla varianter av världens travsport. Det finns något att tjusas över i alla hörn, och även något att förfasas av.
Ingen lär väl ha missat att jag är en anhängare av den amerikanska travaren, men det hindrar mig inte från att uppskatta en fin fransk travare. Mångfald!

Att ställa iordning en häst har en del att göra med att hålla den fräsch, och det är lättare om man är fri att medicinera när man behöver, även om det är tätt inpå start.

Jag uppskattar verkligen en fin amerikansk häst, det kan du inte ha missat. Jag uppskattar inte drivningarna och inte heller deras dopingbestämmelser. Det har jag nog också varit tydlig med.

Under helgen så var den oerhörde Vivid Photo ute igen, nu på Vernon Downs och vann ett, med amerikanska mått mätt, ett "skitlopp" ($20,000). Fick ledningen och höll den ända in i mål. Vann med 1-3/4 längd. Mr Muscleman var chanslös. Vinnartiden för Vivid Photo blev 1;54,4 i och för sig ingen märkvärdig tid vad gäller amerikanska travare. Det var bara det att det hade varit ett riktigt asväder och det tävlades på en "rain-soaked track". Vivid Photos vinnartid var den näst bästa under Vernon Downs 53-åriga historia. Den bästa härrör från en BC-final 1996 och den sattes av Personal Banner, 1:54,1.

Om Vivid Photo hade fått tävlat under normala förhållanden så hade världsrekordet förmodligen rykt igen :D. Den hästen var återigen iordningsställd.........

Senast ändrad:

Liknande trådar

Trav Där sattes det 2 :eek: :eek: :eek: världsrekord då man körde Matron Stakes eliminations på en 5/8 track. Det var 2-årige Adrian Chip som...
Svar
1
· Visningar
681
Senast: misscocacola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka