Så snopet...

G

goggoman

Var och hälsae på min hunds uppfödare idag... köpte Loviz för snart tre år sen och köpte då en schäfer/Rottweiler/labrador/stövare blandning.
Har förstås trott att det är det hon är. Trots att hon är liten och så... tänkte att hon har väl fått mammans gener.. för mamman är inte så stor...
Gissa om jag fick en smärre chock idag när uppfödaren berättade att raserna i Loviz mamma var... labrador/stövare/älghund/schäfer... och att pappan är en renrasig working kelpie...
Ja, vad säger man.. inte för att det spelar mig någon roll för Loviz är ju alltid Loviz... men det spelar mig roll att uppfödaren inte var ärlig från början...

Gick nämligen i stan här för ett tag sedan och en tjej kom fram till mig och sa att hon har working kelpie och undrade om Loviz var en sån med... men nej, nej, sa jag... visste ju inte...
Har fått frågan av fler..

Någon här som tycker att hon är lik en sådan?

Bild004.jpg

Bild041.jpg

Sv: Så snopet...

Jag tycker det finns vissa likheter, framför allt huvudet.
Väldigt söt är hon iaf, och vacker teckning/färg!

vedtek5.jpg
<- working kelpie:) Titta på teckningen, jag tyckte det var likt iaf:D

Senast ändrad:

Jag tycker det finns vissa likheter, framför allt huvudet.
Väldigt söt är hon iaf, och vacker teckning/färg!

vedtek5.jpg
<- working kelpie:) Titta på teckningen, jag tyckte det var likt iaf:D

Ja, de är ju lika... o Lovis "smyger" på samma sätt...

Bild030.jpg

En av anledningarna till att man inte ska köpa blandras är just att man ofta inte vet vilka raser som är inblandade. Sen är det ju ännu värre om man vet och ljuger att det är något annat. Jag skulle bli skitarg:mad:!!

Vet några som sålde blandisvalpar som de uppgav var Collie och leonberger men det syntes tydligt att det var deras egen lapphund som var pappa...

Annars måste jag säga att bilden på kelpien och din Lovis var slående lika!!

Om jag bara visste hur man lägger in bilder skulle jag lägga in på min tik som är jämthund/border collie, hon är ganska lik din hund....

Tack för alla svar.. då kanske man vet rätt raser i sin hund nu då...
Tycker också att de är lika, speciellt nu när man vet att hon har kelpie i sig...:)

Varför sa de inte det direkt?

Min styvbror köpte en blandrasvalp för 2 år sedan, blandning mellan border collie och berner sennen. Färgerna stämde ju ganska bra med BS och den lätta kroppen kunde hon ju ha fått från BCn. Nu när hon växt till sig så ser man ju att det nog inte finns en % berner sennen i henne utan det är Schäfer. En risk man tar med blandraser antar jag, men trist.

Varför sa de inte det direkt?

Min styvbror köpte en blandrasvalp för 2 år sedan, blandning mellan border collie och berner sennen. Färgerna stämde ju ganska bra med BS och den lätta kroppen kunde hon ju ha fått från BCn. Nu när hon växt till sig så ser man ju att det nog inte finns en % berner sennen i henne utan det är Schäfer. En risk man tar med blandraser antar jag, men trist.

Ja, undrar också varför de inte sa det direkt... men men..
Har ju fått den bästa hunden ialla fall så jag är glad att jag valde just henne....:)

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 666
Senast: Ragdoll
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 797
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 333
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Min tvååriga tik har precis blivit diagnostiserad med en autoimmun ögonsjukdom och vi ska påbörja behandlingen där immunförsvaret trycks...
Svar
1
· Visningar
667
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka