Cheeserica
Trådstartare
Nu behöver jag hjälp, tips och tröst!
Vad gör man när man letat och letat efter just den katt man vill ha, och sen väntat och väntat i 3 månader på att kattungen ska bli leveransklar - för att det sen just innan hämtning ska visa sig att den som enda katt i kullen får anmärkning på veterinärbesiktningen?
Jag hade aldrig byggt upp samma förväntningar om det hade varit en häst innan veterinärbesiktning, men man förväntar sig inte att det ska vara något fel på en liten oskyldig kattunge. 
Veterinären säger att ena knäskålen är något lös. Han kunde inte säga ifall det verkligen var ett fel eller om det kommer försvinna när kattungen blivit äldre. Det var återbesök om ett år som gällde enligt veterinären. Jag gissar att det är detta som kallas patellaluxation? Jag har letat runt lite på internet och det låter inget vidare, men att det kan vara normalt hos kattungar. Uppfödaren är verkligen jättegullig och ska höra med andra uppfödare och försäkringsbolag osv för att försöka få ledning i hur man ska göra. Jag får prisreduktion på katten, men just nu känns inte det som det viktigaste.
Vad ska man göra? Har någon av er andra erfarenheter?
/Erica
Veterinären säger att ena knäskålen är något lös. Han kunde inte säga ifall det verkligen var ett fel eller om det kommer försvinna när kattungen blivit äldre. Det var återbesök om ett år som gällde enligt veterinären. Jag gissar att det är detta som kallas patellaluxation? Jag har letat runt lite på internet och det låter inget vidare, men att det kan vara normalt hos kattungar. Uppfödaren är verkligen jättegullig och ska höra med andra uppfödare och försäkringsbolag osv för att försöka få ledning i hur man ska göra. Jag får prisreduktion på katten, men just nu känns inte det som det viktigaste.
Vad ska man göra? Har någon av er andra erfarenheter?
/Erica