Så kallade "kamphundar"

F

ffiiaa

Hej hej alla glada människor.

Tänkte ta upp ämnet "Kamphundar".

Jag har en impoterad Pitbull harne. Som är helt underbar och har även min tredje kull på väg.
Tycker de är synd att folk har missuppfattat dessa hundar. Dom är underbara.. Med rätt ägare. Tycker att dom som tänker lr föder upp Amstaff, Pitbull,Dogo Lr någon från av dom så kallade kamphundarna. Ni borde tänka er för när ni säljer era hundar. Så dom kommer till en stabil och stadig miljö. Och de gäller ju alla hundraser.

Även an golden kan bli aggresis. Jag håller hundkurser och har träffat mer "aggersiva" hundar av tex : labbe lr jackrusell. Så tycker alla som säljer valpar i vårat helt oseriösa hund sverige . Hälften av alla som har hund ska inte ha hund.

Tack för ordet.

Sv: Så kallade "kamphundar"

Vad roligt att du ville dela med dig av vad du tycker.

Om du kanske tänker skriva mer inlägg om aggressiva hundar så får du gärna kolla stavningen.

c010.gif

(tio)

Vi får väl se hur länge det dröjer innan det är fullt krig i tråden.

Du vet kamphundstrådar har vi haft gott om och alla har nog slutat lika = Total sandlådenivå och pajkastning.

/ C med Eng Staff

Vad skönt att du har en hund som är snäll. Finns MÅÅÅÅÅNGA sådana här trådar redan om "kamphundar" Tycker det blivit "lite" överspelat nu. Det känns som att många vill berätta hur snälla deras sk "kamphundar" är osv men det finns redan 100 trådar om detta

Även an golden kan bli aggresis. Jag håller hundkurser och har träffat mer "aggersiva" hundar av tex : labbe lr jackrusell

Skillnaden på när en Jack russel blir aggressiv jämfört med Pitbullen är väl ganska given, Pitbullen m.f gör så mycket mer skada .

Skulle du kunna lägga in länken till stammen på din vovve?
Jag är lite nyfiken på den.

/Ägare till en Bastard och en Reg PB.

Japp - om nicket ifråga vill bli tagen på allvar som hundtränare och inläggskrivare så tycker jag att det är viktigt att hän skriver rätt. Det var ju ett ganska bra budskap hän hade i sitt inlägg.

Vart vill du komma? Som någon skrev så finns det massor av trådar om rasen.

Skulle du kunna lägga in länken till stammen på din vovve?
Jag är lite nyfiken på den.

/Ägare till en Bastard och en Reg PB.

jag är oxkså nyfiken på stamtavlan :D:D

Jag förstår mig inte på när helt nya människor kommer och ska starta en "paj-kastningstråd" med en gång, känns lite.... jaaa, ni vet ...:smirk:

Vart är din hund importerad i från? Har du stamtavlan publicerad?
Vad är det för linjer på din hane? Vad använder du för tikar i din avel? Vad avlar du på för linjer? Vart reggar du dina valpar?

Massa frågor, men jag är en väldigt nyfiken människa..

Jag har en fråga...
Du har tagit kullar säger du.. Är tiken också renrasig och var reggar du valparna isåfall?
Är du uppfödare?
Jag kan inte låta bli och tycka att det börjar bli vädligt irriterande med folk som tar valpar bara för att hunden är snygg och snäll.. Nu kanske jag har uppfattat det fel.. Är inte meningen att vara otrevlig på något sätt... Men jag är nyfiken.

Men ompoterad harne är väl gulligt.
O visst är det väl kul med en till som inte vet vad som finns i andra änden av snöret!
PL

Men ompoterad harne är väl gulligt.
O visst är det väl kul med en till som inte vet vad som finns i andra änden av snöret!
PL

Men vi vet ju faksikt ingenting om personen..
Ganska dumt och skriva så då.. Personen i fråga kanske är jätte duktig med sina hundar.

Det kan ju vara så att användaren har dyslexi.
Man kan tänka efter en gång till innan man hånar andra människor.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 082
Senast: machafuko
·
Övr. Hund Jag, pojkvän, en tjejkompis och hennes kille tog med mina två vovvar (två shih tzu killar för er som inte vet) och gick en promenad...
Svar
11
· Visningar
1 812
Senast: elgur86
·
W
Övr. Hund nu kommer säkerligen många spotta å fräsa på mig med de bryr ja mej inte så mycket om! men ja tänkta JAG personligen har inget emot...
Svar
13
· Visningar
1 329
Senast: iresha
·
M
Övr. Hund Istället för att alla ska diskutera kamphundar!! Så kan vi väl föra en seriös diskusion hur vi ska göra med alla farliga hundar som...
Svar
3
· Visningar
852

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka