Så gör man väl inte? *uppfostra valp*

et_flickan

Trådstartare
Var hos min kille i helgen. Hans mamma har en jätte fin cocker spaniel (stavas dom så) valp. Vet ej hur gammal den är. Jag blev otroligt ledsen när jag såg hur den behandlades ibland.

Man kunde sitta och titta på tv när hunden kom utflygandes i rummet, då hade hennes kille kastat iväg den för den hade varit ivägen i köket.
Att gå ut med hunde ja det vet jag inte om dom gjorde. Jag gick ut med honom 2 gånger för jag tyckte otroligt synd om honom. Och mattes svar när han kissade inne var att han jävlades med henne. För sjutton det är en valp och jag vet själv hur det var att hålla sig när man var liten.

Jag förstår att man ska vara sträng mot en valp men att kasta iväg den när den tiggde i köket var väl lite väl strängt. När han tiggde hos mig brydde jag mig inte om honom, han ville ju att man skulle bry sig. Till slut gick han iväg och tiggde aldrig nå mer hos mig för han visste att jag brydde mig inte om honom.

Och att låta hunden kissa inne och för att dom själv är för lata och inte orkar gå ut med honom och sen skäller på honom är väl ändå att göra hunden en otjänst. Jag behövde endast gå några hundrameter så gjorde han sitt sen kunde man gå in. Skaffar man valp får man väl vara beredd på att gå ut ofta med den.

Hur gör ni med era hundar? Med våran hund var det inga problem. Han lärde sig fort att inte kissa inne och att tigga som liten valp gjorde han inte. Dock gör han det nu :p
 
Sv: Så gör man väl inte? *uppfostra valp*

Jag tycker du ska säga till din kille istället. Du tycker ju uppenbarligen att han gör jättefel och om det var min pojkvän så hade jag sagt till på skarpen.
Det verkar som de inte har tillräckligt med tålamod eller intresse för en valp.
Var min valp i vägen så flyttade jag bara på honom eller klev över. Ibland puttade jag honom mjukt åt sidan med foten om jag stod och lagade mat.
Det känns som det kommer bli en omplaceringshund eftersom de redan verkar trötta på den.:(
 
Sv: Så gör man väl inte? *uppfostra valp*

Alltså min kille bor inte hos sin mamma och tar inte hand om hunden alls. Det var hans mammas kille som slängde iväg hunden. Min kille är jätte trevlig mot valpen men bestämt och har tålamod.

Jag hade bara sån lust att ta med hunden hem då han var jätte trevlig, väldigt lättlärd utan att man behövde kasta runt honom som en handboll.
 
Sv: Så gör man väl inte? *uppfostra valp*

Låter som att dom inte har så mycket kunskap om hundar. Om du tycker det är jobbigt att prata med dom, så tycker jag att du ska prata med din kille, så kanske han kan prata med dom.
 
Sv: Så gör man väl inte? *uppfostra valp*

Ok, förlåt för att jag missförstod...
Tycker att du ska säga ifrån på något sätt i alla fall. Det är inte säkert att de bryr sig men då har du gjort något i alla fall.
 
Sv: Så gör man väl inte? *uppfostra valp*

Jag har sagt att dom kan göra si och så men är rädd att jag ska få på moppen då min killes mamma är lite speciell. Våld löser ju absolut ingenting och man kommer mycket längre med tålamod och ett bestämt nej. Desutom hukar hunden om man tittar på honom eller höjer handen :(
 

Liknande trådar

Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 796
Senast: Tiffany
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 918
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Hej, känner mig vilsen och vet inte hur jag ska göra. För en vecka fick jag hem en 9 veckor gammal valp. Eftersom hon kommer behöva vara...
Svar
8
· Visningar
918
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
848
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp