Ryttarträning - pepp

cello

Trådstartare
Jag behöver verkligen träna upp min kropp, om jag ska kunna rida ordentligt. Jag känner mer och mer att jag verkligen får kämpa med vissa övningar, ibland känns det till och med fysiskt omöjligt.. Och jag har börjat få så vansinnigt ont i höften vissa dagar - ibland känns det som att det brinner där inne när jag hoppar av hästen... :(:crazy: Det vet jag inte om jag kan träna bort dock, men förhoppningsvis kan det bli bättre i alla fall.

Jag vet i alla fall att jag behöver träna upp stabilitet i bål och bäcken. Är rätt så överrörlig, så det ställer till det en hel del. Jag tränar på gym hos sjukgymnast två gånger i veckan, men känner att det inte ger så mycket. Har som ambition att göra plankan varje dag, men det går väl sådär...

Så, om någon mer behöver träna kanske vi kan peppa varandra lite här? Ge tips på bra övningar osv. Jag skulle till exempel gärna vilja ha lite bra komma igång-övningar innan jag sätter mig i sadeln, och lite bra stretchövningar att göra efter! :bow:

Jag behöver verkligen träna upp min kropp, om jag ska kunna rida ordentligt. Jag känner mer och mer att jag verkligen får kämpa med vissa övningar, ibland känns det till och med fysiskt omöjligt.. Och jag har börjat få så vansinnigt ont i höften vissa dagar - ibland känns det som att det brinner där inne när jag hoppar av hästen... :(:crazy: Det vet jag inte om jag kan träna bort dock, men förhoppningsvis kan det bli bättre i alla fall.

Jag vet i alla fall att jag behöver träna upp stabilitet i bål och bäcken. Är rätt så överrörlig, så det ställer till det en hel del. Jag tränar på gym hos sjukgymnast två gånger i veckan, men känner att det inte ger så mycket. Har som ambition att göra plankan varje dag, men det går väl sådär...

Så, om någon mer behöver träna kanske vi kan peppa varandra lite här? Ge tips på bra övningar osv. Jag skulle till exempel gärna vilja ha lite bra komma igång-övningar innan jag sätter mig i sadeln, och lite bra stretchövningar att göra efter! :bow:
Jag har problem med mina knän, troligen pga att jag gått ner i vikt så jag har börjat med att äta rätt, sen ska jag försöka komma igång med lite träningar, men har världens sämsta motivation till att träna. Har i alla fall börjat simma 1 gång i veckan, alltid något. :)

Liknande trådar

Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 850
Senast: Miiikaela_
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 385
Senast: Sesca
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 567
Senast: Cissi_ma
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 117
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama