"Ryttareliten"

Sv: "Ryttareliten"

Det är väl inte förbjudet att ha en åsikt om ett program? Det jag skriver är min åsikt och JAG tycker att Charlotte ser ut som om någon har dött!

Du får tycka precis vad du vill, det är dock inte lämpligt att som somliga gör, kritisera Charlotte för något som inte ens visas utan har fantiserats ihop.

Jag förstår inte varför det pratas så mycket om att det inte alltid är som det ser ut i tv, att dom klippt olyckligt osv. Men det som är sagt är ju sagt. Om jag säger jävla idiot i tv kan jag inte gömma mig bakom att det är tv, jag har ju sagt det.

man kanske behöver förstå verklighet vs mediala sammanhang och hur tv fungerar och media genrellt tänker jag. du har nog missat öht hur media fungerar i vad som visas om vi pratar det vi pratar nu?

Ok det har jag missat. Men i mitt fall ser jag att hon kramar barnet och har min åsikt om det. Hur dom än må ha klippt det. Sen får alla tycka vad dom vill.

Nej det tror jag inte. Men försök gärna förklara hur dom tex skulle ha klippt för att göra Charlotte gapig om hon inte är det i verkligheten.

Nej det tror jag inte. Men försök gärna förklara hur dom tex skulle ha klippt för att göra Charlotte gapig om hon inte är det i verkligheten.

Tänk dig att man filmar dig 20 timmar under en vecka, under den veckan så skrattar du 20 gånger, du gråter vid 2 tillfällen, råkar i gräl vid 1 tillfälle och en dag är du ordentligt trött.

TV klipper ihop hur du haft det under veckan. Det blir en femminuters sekvenser. I den ena så skattar så visas det enbart bilder från tillfällena när du gråter, är dödstrött och grälar.

TV väljer att framställa dig som en trist deprimerad typ och här på buke diskuteras det vad trött, grälsjuk och ledsen du verkar, att du endast grälat och varit ledsen sammanlagt 10 minuter den veckan sägs det inte ett ord om.

Det samma kan gälla med charlott, det kan vara så att man konsekvent väljer en viss typ av uttryck så det blir enormt överrepresenterat. Man kan inte visa annat än det som hänt, men urvalet kan visa något helt annat än verkligheten.

Senast ändrad:

Hade jag filmats hade jag tänkt på det och inte sagt eller gjort ngt( eller i alla fall inte mkt) som jag inte står för.

Varför skulle det vara dåligt för barnet att charlotte var väldigt ledsen efter tävlingen och ville ha närhet?
Det är väl väldigt mänskligt och fullkomligt normalt att människor söker närhet hos sina nära och kära när de är ledsna?
Och vadå som om någon har dött?

Det enda scenariot jag kan komma på där detta hade varit dåligt för barnet är om barnet tvingades till närheten, och hur det var med den saken har ju ingen av oss möjlighet att veta. Jag kan tycka att det är lite magstarkt om det är den slutsatsen som dras. Jag kunde då inte se några tendenser till sånt av klippet.

I mina ögon är det positivt att barn ser sina föräldrar visa känslor och att barn på ett sunt sätt får vara del av föräldrarnas känsloliv.
Att kramas när man är ledsen - när blev det dåligt?

Jag tycker inte att det ser ut som något positivt för barnet och jag tycker dessutom att det är lite väl stor reaktion på en misslyckad ritt. Hade jag inte sett så hade jag trott att ngn hade dött.
Men som sagt det är min åsikt men den har jag rätt att ha.

Men vem har talat om att du gör något dumt? Här beskrev jag mekaniken bakom hur man kan få någon att framstå på ett visst vis genom att konsekvent välja den typen av beteende. Du kan inte rimligen lyckas genomleva många timmars filmning utan det går att få fram bildmaterial som kan förstora upp någon egenskap vad den än månde vara, som TV kan ta fasta på.

Jag förstår inte att man blir så upprörd över att hon kramar sin dotter när hon är ledsen/besviken.
Om man tänker att hon istället skulle kramat sin man i samma situation, skulle det bli samma åsikter då om att hon har honom som sin "snuttefilt"? Skulle man fundera på, ur hans perspektiv, om det är rätt för honom? Antagligen inte.

Jag tyckte från början att Charlotte verkade vara en dryg typ, men efter två avsnitt nu börjar jag gilla henne!

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
589
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
909
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Relationer Hej, Jag står i lite av ett vägskäl i livet. Tycker det är komplicerat plus att jag är autist och ganska rigid med mina åsikter om...
22 23 24
Svar
473
· Visningar
16 015
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 339

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka