Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Delvis OT men jag vill bara säga det: Det är så bra och viktigt att du genomgående ser saker från barnets perspektiv.
Eller så kom barnet och ville trösta, skulle hon bara köra bort henne? Att visa känslor skadar knappast barnet, det blri knappast bättre att stänga ute familjen och må dåligt.
Ja men eller hur! Herregud säger jag bara... vilka slutsatser folk drar efter ett par minuter i tv. Vem fan vet hur det började, det fick vi inte ens se.. !
Nej, ingen av oss kan veta exakt hur det var. Men utifrån det vi såg, tolkar vi och uttalar oss. Vi kan utifrån detta välja att inta den vuxnas perspektiv eller barnets.
Jag förstår inte varför det pratas så mycket om att det inte alltid är som det ser ut i tv, att dom klippt olyckligt osv. Men det som är sagt är ju sagt. Om jag säger jävla idiot i tv kan jag inte gömma mig bakom att det är tv, jag har ju sagt det.
Jag förstår inte varför det pratas så mycket om att det inte alltid är som det ser ut i tv, att dom klippt olyckligt osv. Men det som är sagt är ju sagt. Om jag säger jävla idiot i tv kan jag inte gömma mig bakom att det är tv, jag har ju sagt det.
Det är väl skillnad på att läsa ngt mot att SE ngt med egna ögon?
Som jag skrev, vi kan ju inte veta exakt hur det var. Vi uttalar oss utifrån det vi såg. Förhistorien kan ju mycket väl vara på något av de sätt som du föreslog. Men det vet vi inte. Min tolkning grundar sig på det som utspelade sig i tv:n. Något annat kan jag inte uttala mig om.