"Ryttareliten"

Sv: "Ryttareliten"

Det jag reagerar på är att dom inte kramas utan att hon så ledsen håller om sin dotter för sin egen skull. Men som sagt det är min åsikt. Punkt.

Jag tycker inte att det ser ut som något positivt för barnet och jag tycker dessutom att det är lite väl stor reaktion på en misslyckad ritt. Hade jag inte sett så hade jag trott att ngn hade dött.
Men som sagt det är min åsikt men den har jag rätt att ha.

Stor reaktion? Hur menar du? Det är liksom ingen klubbtävling det handlar om direkt.. Det handlar om landslagsplatser, på vilka tävlingar man får rida i framtiden osv!

Det jag reagerar på är att dom inte kramas utan att hon så ledsen håller om sin dotter för sin egen skull. Men som sagt det är min åsikt. Punkt.

du har nog för stor tilit för att vad du ser på TV avspeglar verkligheten vad det verkar.

Vi har som sagt olika åsikter. Lägger ner.

Nja nu är det inte åsikter jag pratar om uten ren hård fakta. Den är fakta att man när man filmar mycket i förhållande till det man ska visa kan göra icke representativ urval. Undantaget skulle möjligen kunna vara om du hela tiden gör exakt samma sak med samma minspel vilket är mänskigt omöjligt under ett års inspelning i olika miljöer.

Stor reaktion? Hur menar du? Det är liksom ingen klubbtävling det handlar om direkt.. Det handlar om landslagsplatser, på vilka tävlingar man får rida i framtiden osv!

Och rent krasst så kan filmsekvensen visa reaktionerna på ett dödsfall, bara det att man missade att berätta den detaljen.

Förutom att det är din gissning varför hon håller om dottern, du kanske gissar helt åt skogen.

Jag tycker inte att det ser ut som något positivt för barnet och jag tycker dessutom att det är lite väl stor reaktion på en misslyckad ritt. Hade jag inte sett så hade jag trott att ngn hade dött.
Men som sagt det är min åsikt men den har jag rätt att ha.

Hur skulle du själv känna om du jobbar betydligt mer än heltid så gott som året om, lägger ned blod, svett och tårar för att lyckas, sen när det väl gäller så skiter det sig totalt, lönen för mödan uteblir, chanserna att få rida de riktigt bra tävlingarna kanske uteblir/minskas, presterar du inte tillräckligt bra riskerar du att tappa sponsorer och sen står du där och har slitit halvt ihjäl dig för att hela tillvaron ska raseras.
Med tanke på de gigantiska utgifterna de har så är det viktigt att de gör bra ifrån sig så att pengarna hela tiden rullar in.
Sen är de tävlingsmänniskor av rang, alla tävlar för att vinna, ingen tävlar för att förlora ett guld.

Självklart var hon besviken och ledsen över den katastofala ritten, även om det är sånt som händer.

Själv tycker jag det är bra att hon visar sina känslor, även inför barnen så att även de lär sig att det är helt okej att visa känslor.
Tycker inte heller att det är fel att kramas i en sån situation, då lär sig ju barnen att även en mamma kan behöva tröst och att en kram från dem gör mamma glad igen.
Precis som att de vill ha tröstkramar från mamma när de är ledsna.
Alla är viktiga för varandra och att man delar på uppgiften att vara den starka och tröstande.

Enligt lisen så har dom filmat i ett år men bara några ggr i månaden. Det blir rätt mkt vi inte får se...

*delvis kl*

Herregud vad folk stör sig för att någon pussar på sitt barn! Jag hoppas verkligen att era ungar får lite ömhet från er, om ni har några, så de slipper bli lika känslokalla som vuxna som ni tydligen är!

Det är klippt material, jag har full förståelse för att ungarna inte syns i bild hela tiden, det handlar om ryttarna och hästarna, inte några ungar så hur vet ni alla som gnäller att det är så där deras vardag ser ut? Att ungarna bara släpas runt på, att de är snuttefiltar när en tävling går dåligt och att hästarna bara är prylar? Känner ni ens människorna ni sitter och gnäller på eftersom ni "vet" hur deras liv ser ut och vilka personer de är? :yuck:

Är det så du uppfattar det? Att vi är känslokalla? För att vi försöker se det ur barnets perspektiv? Jag undrar ärligt.

Nu ska vi se, det är helt galet att tycka något på basis av en dokumentär tv-serie, men helt rimligt att diagnosticera folk som känslokalla baserat på några internetinlägg? O_o

Ja, jag ser det så. Att en mor håller om sitt barn och pussar på det efter en lång tävlingshelg där alla är trötta, sedan när är det fel och något att uppröras över? Får era barn aldrig någon ömhet av er när ni och de är trötta så tycker jag väldigt, väldigt synd om dem. :meh:

Är det så du uppfattar det? Att vi är känslokalla? För att vi försöker se det ur barnets perspektiv? Jag undrar ärligt.

Jag uppfattar det inte som du försöker se det ur barnets perspektiv mer än någon annan. Det vi ser är en mamma som håller om sitt barn. Du fantiserar ihop vad barnet känner ( ingen av oss vet) och påstår att det är barnets perspektiv. Vad barnet verkligen känner har du ingen aning om.

Ur barnets perspektiv och med hänsyn till det borde du sluta spekulera och tilldela henne känslor du inte vet något om.

Jag tänker inte bara på just den scenen (som jag skrivit tidigare) utan alla där barnen är med. Vidare att det jag bildar min uppfattning på är det som visas, vilket förvisso är delar av allt som utspelade sig.

Ett förtydligande bara: Jag menade inte specifikt det barnet, alltså vad det barnet känner. Barnperspektiv är generellt. De flesta barn är lojala med sina föräldrar.

Klart de är men vi har ingen aning om vad som händer här. ALLA kan klippas ihop till nån som bråkar med skn partner och använder sina barn som snuttefilt om man vill med lite rätt musik. Det är så många omständigheter vi inte vet så det är dumt att ens spekulera.

Kl

Jösses vilken sjuk diskussion, snacka om att överanalysera allt.

Vi såg 10 sekunder med mor och dotter, och utifrån det vet vi att barnen är osynliga, används som snuttefiltar och enbart "hänger på" på föräldrarnas villkor.

Såg flickan lidande ut?

Kan man inte relatera till känslan av att lägga struntsaker bakom sig och söka närhet hos nära och kära, för att som någon skrev "påminna sig själv om vad som egentligen betyder nåt".

Liksom "strunt samma om ritten gick åt fanders, mina barn är miljoner gånger viktigare".

Och rent krasst så kan filmsekvensen visa reaktionerna på ett dödsfall, bara det att man missade att berätta den detaljen.

Källkritik är inte att misstro och misstänkliggöra allt man ser. Källkrltik är att värdera den källa man har informationen från. Att påstå att en dokumentärproduktion för SVT skulle vara så ohederlig som du är inne på i dina inlägg är bara fånigt.

Självklart har de varken filmat Charlotte när hon just fått ett dödsbud men klippt in det så att det ser ut som besvikelse över en avbruten tävling - eller filmat henne go och gla timme ut och timme in och sedan enbart visat de få gånger då hon visar andra sidor. Så jobbar inte seriösa produktioner och det här är en sådan.

(OBS jag har inga synpunkter på scenen med Charlotte och dottern. Bara på ditt sätt att dra överdrivna slutsatser.)

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
589
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
909
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Relationer Hej, Jag står i lite av ett vägskäl i livet. Tycker det är komplicerat plus att jag är autist och ganska rigid med mina åsikter om...
22 23 24
Svar
473
· Visningar
16 015
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 339

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka