Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det jag menade var att det finns inget (som jag känner till) som är lika jobbigt som att hålla ett tävlingsstall på fötter som min unge skulle kunna behöva min hjälp med. Jag känner inte till någon insats av den omfattningen som jag dels alls skulle kunna ro i land, dels faktiskt skulle vara till fördel för ungen.
(Sen får jag väl erkänna att jag är en rätt varm anhängare av att föräldragenerationen och barnen successivt separerar sina liv från varandra när barnen växer upp, så att barnen inte förblir beroende av sina föräldrar, men det är ju en annan fråga.)
Men, tävlingsstallet är väl inte för barnens skull? Hon har väl hästarna som yrke, och skulle ha jobbat med att ta fram och sälja tävlingshästar med eller utan barn?
Om du ser det som att hon skapat hela företaget för att barnen ska få möjlighet att tävla, så håller jag med om att det verkar självuppoffrande i överkant, och rätt beklämmande. Men så har jag inte alls förstått det - hon skulle jobbat med hästar med eller utan barn, men när det nu är så att hon har barn, och de valt att bli delägare i familjeföretaget, så får de vara med och bestämma inriktningen på företaget, som de vuxna affärspartners de är idag. Och därför har det blivit tävlingssatsning.
Men, tävlingsstallet är väl inte för barnens skull? Hon har väl hästarna som yrke, och skulle ha jobbat med att ta fram och sälja tävlingshästar med eller utan barn? .
Det är sämre för att det är ett urval, inte på grund av vem som gjort det.
Jag tycker nog det där låter rätt dubbelt när hon pratar om det, som de har det nu. Från början, när rörelsen etablerades, handlade det ju rimligtvis inte om barnen. Men den delen av det är ju utanför serien.
Du ser alltså ingen skillnad på att se det du råkar se utan någon som helts sållning/urval och det någon annan väljer att visa dig?
Du ser alltså ingen skillnad på att se det du råkar se utan någon som helts sållning/urval och det någon annan väljer att visa dig?
Håller helt med dig! Pappa Royne byggde ju tillsammans med Aishling upp ett tävlings samt försäljningstall som helt klart är ett av de mest framgångsrika i Europa (världen). Han har ju förmedlat hästar för mångmiljonbelopp under åren. Sen blir det klart jobbigt och tufft när själva gården är kvar i samma omfattning och inte Pappa Royne. För att sälja hästar måste dom tävlas och det är väl guld värd att man har 2 så extremt duktiga ryttare som råkar vara ens barn. Annars hade hon ju fått anställa andra ryttare helt enkelt.. Det gjorde ju Royne när barnen var mindre, anställde beridare/tävlingsryttare alltså.
Världens kudos till henne faktiskt som inte bara sålde skiten och la ner efter skilsmässan. En otroligt stark och driven kvinna med jävlaranamma och skinn på näsan, inte många som hade klarat det så jag tycker det är ledsamt att en sådan kvinna uppfattas på det viset Petruska uppfattar henne.
Klausulen betyder inte "mer" eller vad man ska säga, än att tekniskt sett kan du släppa din häst i ridhuset en kvart.
Jag förstår inte riktigt varför det man själv uppfattar är verkligheten, medan det andra uppfattat är inte är det.
Jo, skillnaden är att i det första fallet sållar jag, i det andra någon annan. Men sållas (i det att vi människor alltid tillämpar selektiv varseblivning) och tolkas gör det ju oavsett. Annars skulle ju alla människor som är delaktiga i samma situation uppfatta den likadant, och så vet vi ju att det inte är.
Jag förstår inte riktigt varför det man själv uppfattar är verkligheten, medan det andra uppfattat är inte är det.
Ja, jag minns att jag någon gång när jag läste det där kom fram till att man skulle kunna ha hästen i spilta 16 timmar, lös i ridhuset en kvart och sedan i en box i 7 timmar och 45 minuter, innan det är dags för spiltan igen.