Sv: "Ryttareliten"
Det var bra beskrivet!
Jag tänkte nog att det skulle bli för tungt då, för det är så sällan man vinner, och så kort stund. Oftast vinner man ju inte. Få till en bra ritt eller en bra känsla kan man förhoppningsvis lyckas med lite oftare, plus då att man taggade igång på själva tävlingssituationen, att man tyckte det var skitkul att få mäta sina krafter, anspänningen, pressen, alltihop. Att det inte var så ångestdrivet, helt enkelt.
Hm jag tycker det verkar vara många som inte tycker att själva tävlingen är det absolut bästa, utan främst känslan när de vunnit.
Min sambo har åkt skidor i landslaget i många år och det är så även för honom och de flesta andra i lagen.
Visst är det underbart med ett åk eller en ritt där allt bara stämmer men känslan av att ha vunnit och vara bäst när det gäller är ändå det som slår högst.
Så det är resultatet av tävlingen de sliter för.
Även jag känner igen mig i det även om jag bara tävlar på hobbynivå.
Tävla är egentligen inte kul, men att vinna är det.
Å man kan inte vinna utan att tävla..
Det var bra beskrivet!
Jag tänkte nog att det skulle bli för tungt då, för det är så sällan man vinner, och så kort stund. Oftast vinner man ju inte. Få till en bra ritt eller en bra känsla kan man förhoppningsvis lyckas med lite oftare, plus då att man taggade igång på själva tävlingssituationen, att man tyckte det var skitkul att få mäta sina krafter, anspänningen, pressen, alltihop. Att det inte var så ångestdrivet, helt enkelt.