Jag undrar hur Ukraina ska kunna bli medlem i EU eller Nato med tanke på de i januari antog en lag som i princip gör det väldigt svårt för den ryskspråkiga minoriteten i Ukraina.
"The provision, which entered into force on January 16, is stipulated in article 25 of the law. It requires print media outlets registered in Ukraine to publish in Ukrainian. Publications in other languages
must also be accompanied by a Ukrainian version, equivalent in content, volume, and method of printing. Additionally, places of distribution such as newsstands must have at least half their content in Ukrainian.
The
state language law requires that Ukrainian be used in most aspects of public life. The law was adopted and signed by former President Petro Poroshenko in 2019, as he was leaving office, with several provisions scheduled to come into force in subsequent years."
Både EU och faktiskt Nato har som krav att deras medlemsstater förbinder sig att ta hand om minoriteter.
Jag förstår att frågan är svår, och att det ur ukrainskt perspektiv är ett sätt att försöka stärka sitt språk och sin stat. Men för de rysktalande medborgarna i Ukraina (typ 25 %) lär det knappast uppfattas så. De flesta ukrainier är dessutom tvåspråkiga har jag förstått.