Z
zandra
Det är så att jag har en häst som är helt besatt av sällskap. Han blir jätte ivrig och nervös när han blir lämnad själv i stallet, och han kan inte stå i hagen själv än några minuter innan han bara mosat sig igenom staketet. Först rymde han bara för att hästkompisen var ute och red, men nu rymmer han även när hans kompisar är med i hagen. Och när han rymmer så kryper han inte eller hoppar över , utan går igenom så att hagen går sönder. Och nu så har ägarna till hagarna och stallet sagt nej till det här , han måste flyttas om han inte slutar snarast. Jag vet inte var ja ska ta mig till, behöver alla tips och hjälpmedel som finns! Har hört talas om något som kallas "antenn" som man gör av ståltråd och sätter på grimman men fattar inte hur man ska fästa den? och tror nästan att de inte är huvudet han använder när han rymmer , tror mer på bena och bogen, men har inte sätt hur han gör riktigt än men vet att hangen är sönder när han är utanför iallafall. Skulle uppsakatta så många svar som möjligt!