Rycka manen eller ej på welsh?

krocket

Trådstartare
Kanske knäpp fråga, men vår ståtliga welsh-herre har lång, vacker man. :love: Men nu funderar jag på om jag kanske ska rycka den när han ska ut på tävlingsbanorna? :smirk: Anses det ovårdat med lång man? När det gäller halvblod skulle jag inte tveka (av med manen!), men jag tycker det är mer att fundera på när det gäller en welsh. Eller? :confused:

;) Krocket

Sv: Rycka manen eller ej på welsh?

krocket skrev:
Kanske knäpp fråga, men vår ståtliga welsh-herre har lång, vacker man. :love: Men nu funderar jag på om jag kanske ska rycka den när han ska ut på tävlingsbanorna? :smirk: Anses det ovårdat med lång man? När det gäller halvblod skulle jag inte tveka (av med manen!), men jag tycker det är mer att fundera på när det gäller en welsh. Eller? :confused:

;) Krocket

Neeej, ryck inte :eek:

Det finns andra sätt att fläta manen på om man vill ut och tävla och se proper ut. Min kompis har ett kallblod som hon tävlar (med framgång) dressyr på. Hon gör en slags omvänd inbakad fläta som ser jättesnyggt ut på honom :idea: .

Mvh//LG

Men hur gör hon med slutstumpen på flätan då? (Biten vid manken, alltså?)

;) Krocket

Vet inte riktigt hur hon fäster den. Kan försöka kolla med henne.

När jag ska knoppa mitt halvblod i pannluggen, så gör jag en inbakad fläta (hon har mycket tjock man, så det går inte att bara knoppa direkt). Änden på flätan stoppar jag in under flätan, så den döljs. Blir jättesnyggt. Går säkert att göra detta i manen också.

Mvh//LG

Welshar ska ha lång man...

Är det en sektion B har rätt många ryckt man.

På min welsh gjorde jag en inbakad fläta den avslutades med en rak fläta i slutet gjorde likadant med araben super snyggt!!

Liknande trådar

Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
507
Senast: Glimra
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 049
Senast: Sasse
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 414
Senast: Linda_A
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 193
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka