Ruvande mignon ankor

surprice1985

Trådstartare
Har ett par mignon ankor och nu har honan börjat ligga o ruva på två ägg (2-3dagar nu). Är helt nybörjare på detta o finns ingenting att läsa om på internet så, Hur gör man nu? Hur länge ruvar dom? Hur sköter man bebisarna? vad ska de äta, ordnar "föräldrarna" det? Hoppas på att det blir små ank bebisar :love: men hört att de är dåliga på o ruva?

Sv: Ruvande mignon ankor

bara två ägg?? hoppas då att där är befruktinig i båda :D..
äggen ruvas i 28 dagar och du skall inte göra någonting, allt skötar ankan under ruvning.
sen när ällingarna kommit ska du bara se till att ha dem på en skyddad plats den första veckan.
Ge dem vanligt uppblött höns pellets och krossad spannmål att äta.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 603
Senast: Enya
·
Kropp & Själ börjar bli tokig... har sån inre rastlöshet jämt som jag får svårare o svårare o hantera. det har kommit gradvis o blivit mkt värre sen...
Svar
2
· Visningar
3 559
Senast: vtok
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 944
Senast: Amk
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 899
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25