Rutinerad ryttare?

S

Sozzo92

Jag är bara lite nyfiken :D

vet inte hur jag ska formulera frågan , men du förstår nog...
Hur duktig ska man vara för att få kalla sig rutinerad ryttare?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Rutinerad ryttare?

Vet inte vad den allmänna definitionen är, men jag anser att en rutinerad ryttare är en ryttare som klarar av olika hästar "lika bra", dvs kan rida dem i form, i alla gångarter och inte har problem med testande hästar osv.

jag skulle i detta läge jämnföra rutininerad med erfaren. alltså en ryttare som har erfarenhet. en ryttare som har ridit och hanterat många olka typer av hästar och varit med i många olika typer av situationer.

En rutinerad ryttare för mig är en ryttare med erfarenhet av olika typer av hästar,kan rida de flesta i korrekt form. Klarar av svårare,testande hästar och kan hantera motgång och klara av problem som stöts på! Behöver nödvändigtvis inte tävlat MSV-a klasser.

jag skulle i detta läge jämnföra rutininerad med erfaren. alltså en ryttare som har erfarenhet. en ryttare som har ridit och hanterat många olka typer av hästar och varit med i många olika typer av situationer.

Bra definition.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
286
Senast: Lavinia
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 261
  • Låst
Hästhantering På förekommen anledning sitter jag och funderar på det här med hästar som springer på/över en människa, vilket ju i bland haft en...
16 17 18
Svar
351
· Visningar
15 613
Senast: Hedinn
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 961
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar