Rundsytt på modet igen?

shlubberdubb

Trådstartare
Är det bara jag eller verkar det som om rundsytt är påväg att komma på modet nu igen? Jag har tidigare inte gillat rundsytt. Nu har jag plötsligt blivit galen i rundsytt. Vill ha rundsytt. Såg tråden om rundsytt kandar alldeles nu och blev sjuk då det finns för löjligt lite pengar och jag blir sååå sugen. Trots att jag precis har köpt ett nytt kandar.

Snälla säg att det är platta remmar som gäller. Min plånbok mår inte bra om det är rundsytt som nu ska gälla.

Sv: Rundsytt på modet igen?

IGEN!? Det har ju varit inne en bra tid utan att bli otrendigt.

Jag har letat som en galning efter ett rundsytt, mörktbrunt kandar med bra kvalitet. Träns är snyggare platta, kandar ska vara rundsydda (enligt min smak).

:laugh:

Måste tyvärr göra din plånbok ledsen genom att säga att rundsytt har varit högsta modet under de senaste 2-3 åren ialf o blir fortfarande bara en allt vanligare syn överallt tycker jag :D (ex i Falsterbo var majoriteten av alla träns o kandar på dressyrhästarna rundsydda i somras).

Fördelen var ju då att det verkar som om just det kandaret bara går att få tag i med vitt foder för tillfället. Jag har en häst med BLÄS. Jag menar LYKTA! ID kontrollanten gruffade hummade och svor lite när konturdiagrammet skulle fyllas i som föl. Jag tycker inte vitfodrat på det blir bra så jag kommer undan på denna - för stunden. Jag hittar nog snart bilder på hästar med lyktor och vitfodrade träns och kandar och tycker det är skitsnyggt.

Jag behöver ett nytt kandar precis lika mycket som jag behöver ett hål i huvudet.

Jag kan visa dig just en sådan bild imorgon :angel:..... Stoet har inte lykta, men mkt bläs, o jag blev överraskad hur snygg hon var i rundsytt träns med vitt foder :D (dock skillnad från häst till häst och hur fodret är utformat m.m.).

(Retas? Jag? Nej aaaldrig :angel: )

Jag är i behov av sadel. Inte träns. Jag måste ha något som kan ridas i länge utan att skada ryggen på hästen för att banta honom så jag kan klämma på dressyrsadeln sedan.

Inte kandar

inte kandar
inte...

AAAAAAAAAAAAAAA

p025.gif

:rofl: :rofl:
Låter som om du kanske behöver leta upp ett extra arbete vid sidan om heltidsjobbet? :angel:

Hur kunde du veta att jag jobbar med att stånga pannan i väggen?

Skämt åsido. Jobbar väldigt lite så jo nog behövs det mer.

Cremefärgad fodring på nosgrimman till bläsen:angel:
21388666.jpg

Och självklart ska tävlingsträns/kandar vara rundsytt;)

Cremefärgad fodring på nosgrimman till bläsen:angel:

Och självklart ska tävlingsträns/kandar vara rundsytt;)

Snyggt men jag är inte övertygad. Jag är fortfarande mer inne på samma färg på foder som träns.

Din häst var ju aningens deffad i kontrast till min fetknopp.

Och ja, det är snyggt med rundsytt...... LALALALA

tror jag skall lägga ner detta med internet för kvällen. Har redan spenderat pengar på en sadel.

Är egentligen lite kluven jag också, på det platta tränset är nosgrimman helsvart och det är nog egentligen snyggare... (och dessutom ca 1500:- billigare)
25173607.jpg

Alltså rundsytt :love: Nu är jag ganska såld på det kandaret som diskuteras i en annan tråd, och är vääääldigt sugen på att köpa det. Men jag har ju redan ett kandar...

Säger som förut, snyggt men inte övertygad. Min pålle har mer vitt än så. Tack för bilderna. Nu har jag inte lika mycket ångest över det billiga rundsydda kandaret.

rundsytt har aldrig gått ur modet, i vart fall inte i drssyrkretsarna.
k'nner folk som haft sina i 15-20 år...
och mitt rä ju typ ntt... bara ca 5 år:)

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 736
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 369
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 703
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar