GardenAngel
Trådstartare
Hrmermmm.. okejdå.Räknas även klippblommor?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hrmermmm.. okejdå.Räknas även klippblommor?
SÅ AVUNDSJUK!!Visa bifogad fil 46500
Min lilla stolthet.
En stamstickling av Monstera Variegata. Får se om den får lite nya blad nu i vår och hur vita dessa blir.
Ja men vilken bra fråga! Satt och funderar på samma sak eftersom min mor har varit så vänlig och köpt någon mimosa som heter sensetiva eller nåt sånt som alltid ska vara fuktig. Alltså jag kan inte med blommor som jämt ska vara fuktig men jag har hållit den i liv i två veckor nu (tre tom på måndag!) genom att vattna den lite varannan dag ungefär.Hur får ni jorden att vara fuktig? Jag tycker aldrig jag lyckas hålla den jämn med vatten! Antingen får de för mkt eller så torkar de ut. Är det lite vatten men ofta som gäller?
mina växter får anpassa sig. de vattnas två gånger i veckan, någon kan få en skvätt oftare, typ de som står i söderfönster. Passar det inte så får det vara.Hur får ni jorden att vara fuktig? Jag tycker aldrig jag lyckas hålla den jämn med vatten! Antingen får de för mkt eller så torkar de ut. Är det lite vatten men ofta som gäller?
Därför har jag mina glaskulor (som man fyller med vatten), jag skulle inte klara det annars. Knappt så jag klarar mig med dem!Hur får ni jorden att vara fuktig? Jag tycker aldrig jag lyckas hålla den jämn med vatten! Antingen får de för mkt eller så torkar de ut. Är det lite vatten men ofta som gäller?
Så får även vi amatörer en chansHrmermmm.. okejdå.
Såå.. jord. Jag har funderat på att köpa kokosfibrer + perlite och bland egen jord. Någon som gör det? Är det värt/funkar det? Dvs blir sådär luftigt och fint som hos alla influensers?
Min absoluta favorit är nog min ananas, köpte en ananas i affären och sen satte blasten i vatten tills det blev rötter och planterade, den har blivit rätt stor. Kan fixa bild när det är bättre ljus.Vad har ni för växter? Vilka är era favoriter och vilka har ni kvar fast ni inte gillar dom? Vad vill ni skaffa? Vilken växt har lärt er mest? Finns så mycket att prata om!
Hur får ni jorden att vara fuktig? Jag tycker aldrig jag lyckas hålla den jämn med vatten! Antingen får de för mkt eller så torkar de ut. Är det lite vatten men ofta som gäller?
SÅ AVUNDSJUK!!
Den har återhämtat sig har en till på väg. Har fått avi från posten, men kan inte hämta pga hunden jag hoppas den klarar sig till söndag..
Visa bifogad fil 46504
Här kommer bilden på ananasen.Min absoluta favorit är nog min ananas, köpte en ananas i affären och sen satte blasten i vatten tills det blev rötter och planterade, den har blivit rätt stor. Kan fixa bild när det är bättre ljus.
En växt jag saknar är mitt apelsinträd som hängde med sen jag var tonåring, dog tyvärr förra året vissnade ner totalt.
Jag vet jag har kvar någon ful växt jag fått av farmor och farfar, mest för att det är någon kaktusväxt och farmor lever inte längre. Har en hel del växter jag inte ens vet va de heter.
Bilder!Jag vet jag har kvar någon ful växt jag fått av farmor och farfar, mest för att det är någon kaktusväxt och farmor lever inte längre. Har en hel del växter jag inte ens vet va de heter.
Tror du ska börja om med penningbladet? Det ser ut som ett komplicerat fallHoppar in sen vi flyttade trivs mina krukväxter betydligt bättre! Intresset har därmed fått en nytändning. Dessutom har jag gått från att vilja ha typ 1-2 arter per rum till att vilja blanda hejvilt.
Köpte monstrera-stickling på fb häromveckan (min första ) som åkte ner i jorden idag.
Lite sticklingar från pelargon och palettblad är hyfsat nya också. Och jobbar på att få murgröna att växa upp runt fönstret.
Med tanke på trådens start borde jag nog göra nåt åt mitt penningträd också... Haft många fina tidigare men det här är katastrof.