Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad har du nu?
Jag vill tro att denna är vanlig i Sverige. Känns ju som en nickning till Jenny Lind..!
Bilder pliiiis!Jag har en marginata, några compacta, och två varianter av fragrans. Det finns ju så många!
Man ser alldels för många sådana här som står typ i hallen hos folk. (skamlöst lånad bild.)
Visa bifogad fil 47948
De här två står direkt i söderfönster hos mig. Lite trångt nu på grund av för många chiliplantor.
Skyldig till en halv efterapning av det övre exemplaret (dock ej i hall) och trodde faktiskt att det berodde på att den fått så lång stam och inte orkade resa sig längre
Ska försöka komma ihåg att ställa den annorlunda i nya boendet!
Så spännande! En växt jag faktiskt aldrig haft.Gör ett försök att rota svärmorstunga.. har satt datum på dem så jag inte ska ge upp för att det ”har gått jättelänge” när det gått tre veckor
Visa bifogad fil 47983
Har två laurentii och två hahni sen innan. Denna vet jag inte riktigt vad det är - stal blad av svärfar för några veckor sen. Försökte rota i vatten men inget hände.. hoppas detta kan gå även fast vattenrotningen misslyckades.
Jag hade asmånga laurentii som jag fick av en kollega - avskydde dom! Men nu går det bättre gillar dom flesta i familjen men tycker fortfarande sämst om laurentii (dom klassiska med gula kanter. Tycker dom är fula!)Så spännande! En växt jag faktiskt aldrig haft.
Jag hade asmånga laurentii som jag fick av en kollega - avskydde dom! Men nu går det bättre gillar dom flesta i familjen men tycker fortfarande sämst om laurentii (dom klassiska med gula kanter. Tycker dom är fula!)
Jag tycker att de är fina, men inte tillräckligt fina för att jag ska ha plats med dem om det makes any sense. Mitt utrymme är väldigt begränsat., och visst är det lite roligt vilka växter man kan känna aversion emot? Jag kan, KAN verkligen inte gilla pelargoner av någon anledning. De kommer inte in i mitt hus.
Har du någon teori?Pallar heller inte pelargoner. Jag kommer verkligen inte överens med dem
Har du någon teori?
Själv undrar jag om det inte blev för mycket pelargoner i farmors hus. Jag älskade typ Allt hon gjorde i trädgården och medrumsväxterna.... utom de där pelargonerna alltså. Halva året är de döa pinnar och sedan luktar de. Som i - inte gott.
Generellt är jag inte jätteförtjust i blommande blommor inomhus om det inte är typ orkideér eller clivior.
Min ena sparris har börjat skjuta ut nya skott. Har aldrig testat att knipsa den men det ser ju ut som att man borde kunna göra det? Som på ampelliljor typ?
Visa bifogad fil 47993
Det är svårt att få dom att bli röda igen, men inga problem att få växten att överleva.Min julstjärna har ballat ur! Hur sköter man en julstjärna? Kan man få den att överleva till nästa jul tro? Hade ju varit ett kul experiment
Visa bifogad fil 47991