Var på madeira ett litet slag, lämnar ön med fem olika sorters Frangipani längtar tills jag kommer hem och kan plantera dem
Oh, var du i botaniska trädgården också? Jag är lite sugen på att åka dit.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var på madeira ett litet slag, lämnar ön med fem olika sorters Frangipani längtar tills jag kommer hem och kan plantera dem
Tyvärr inte, men jag ska åka tillbaka. Det bestämde jag mig redan när jag klev iland. Aldrig blivit mer betagen av ett ställe så fort. Så fruktansvärt grönt och frodigt och vackertOh, var du i botaniska trädgården också? Jag är lite sugen på att åka dit.
Vi kräver bilder sen!Var på madeira ett litet slag, lämnar ön med fem olika sorters Frangipani längtar tills jag kommer hem och kan plantera dem
Ni som verkar blomkunniga; vad tror ni denna växt lider av?
Tack, ska granska bladen lite till.@Lumos_Nox
Min bästa ledtråd är att Skeleton key brukar vara mer ojämn i både form och ådring än "vanliga" pinnatum, men det är ju att skjuta från höften när man ska skilja på dem ibland.
Här är några juvenila blad på min pinnatum:
Visa bifogad fil 116783
Kan den ha fått sina nya blad brända i vårsolen? Har du gett näring nu under våren? För lite näring kan ge gulnande blad, för stark näring kan ge något som liknar brännskador.
Jag fattar inte varför min stora, långa gullranka är så ledsen. Längtat efter vårsolen så hon skulle piggna på sig men inte. Eländet fortsätter. Planterade lite sticklingar i krukan sänu för att fylla ut det kala, än så länge håller bladen fint på de långa rankorna.
Visa bifogad fil 117062
Jag hade trips i höstas men behandlade ganska hårt och hållt efter ordentligt sen. Inte sett något på nån planta sen dess, kontrollerar iaf en gång i veckan. Brukar märka på mina gullrankor att nya bladen blir bruna och ätna om det är trips i farten men den här växer i rankorna. Bara kronan som tunnas ut enormt nu, nästan skallig.Kan hon ha fått trips?
Jag kör bara den vanligt grönväxtnäringen man köper på Plantagen osvDom har slutat tillverka min favoritväxtnäring
Vad använder ni förnågot till era inomhusväxter? Jag vill inte ha sådan där svart från typ ica som luktar kompost tex. utan gärna ... ja vadsomhelst annat egentligen.
Jag hade trips i höstas men behandlade ganska hårt och hållt efter ordentligt sen. Inte sett något på nån planta sen dess, kontrollerar iaf en gång i veckan. Brukar märka på mina gullrankor att nya bladen blir bruna och ätna om det är trips i farten men den här växer i rankorna. Bara kronan som tunnas ut enormt nu, nästan skallig.
Har kollat igenom den här noga flera gånger men ser inget. Inga skador, inga nymfer och inget flyg.
Började behandla förra veckan igen i förebyggande syfte,vill verkligen inte ha skiten igen, såååå många favoriter strök med Hatar de där jäkla tipsen