Rumsrenhet..

replica

Trådstartare
Hur lång tid tog det för er för att få er valp rumsren? Och hur bor ni?

Det tog 1-2 veckor med våra förra vovvsingar och då bodde vi i ett hyreshus med bottenplan..

Men denna foppen bor vi i ett höghus, känns som det kommer att ta evigheter att få honom rumsren.

Igår kissade han inne 6 gånger på 2 minuter!:crazy: :p
 
Sv: Rumsrenhet..

3-4 veckor tog det för tjejen jag har nu, bor i lägenhet på
bottenvåningen men har ingen uteplats så jag måste gå
genom stora porten när jag ska ut med henne.
Men det är iaf skönt att slippa springa i trappor med henne :angel:
 
Sv: Rumsrenhet..

Kommer inte riktigt ihåg, men det tog inte många veckor i alla fall.
Dock kissade han inne på mattan tidigare i veckan just när vi kom in :eek: Han är 8 månader nu.
 
Sv: Rumsrenhet..

Man måste göra skillnad på när valpen VET att den inte ska göra inne och när valpen KAN hålla sig..

Två helt skilda saker.

En valp kan inte hålla sig ( rent fysiskt ) så det spelar ingen roll hur mycket den VET om att det är fel, är inte matte/husse snabba nog så blir det en olycka inne...

Men för en valp att förstå tar inte särskillt lång tid om man är konsekvent, berömmer när den gör rätt ( är tyst om den gör fel ) går ut med valpen OFTA, helst till samma ställe, inte leker med valpen innan den gjort ifrån sig m.m
 
Sv: Rumsrenhet..

Självklart är det så:)
Menade förstås hur lång tid dem vet. Sen beror det ju självklart på hur gammal valpen ifråga är. Kanske uttryckte mig lite klumpigt:)
 
Sv: Rumsrenhet..

Hur lång tid dem vet ? Menar du hur lång tid det ungefär tar till dom lärt sig att man ska kissa ute ?

Det beror helt på dig som ägare hur fort valpen lär sig..

Ju mer ambitiös du är, ju mer koll du har, ju oftare du hinner ut ...
 
Sv: Rumsrenhet..

Ja de första veckorna är det egentligen inte hunden som tränas till att bli rumsren, eftersom den fysiskt inte kan hålla sig, utan det är ägaren som tränas till att uptäcka när hunen behöver ut.
 
Sv: Rumsrenhet..

Hur lång tid dem vet ? Menar du hur lång tid det ungefär tar till dom lärt sig att man ska kissa ute ?

Det beror helt på dig som ägare hur fort valpen lär sig..

Ju mer ambitiös du är, ju mer koll du har, ju oftare du hinner ut ...

Det var så jag menade.:)
Tack för svaret!:bow:
 
Sv: Rumsrenhet..

Ja precis, många förstår inte skillnaden dock ...

AlmetosDon

Varsågod :) Jag själv bodde också några våningar upp i ett hyreshus när Atlaz var valp och det blev mycket spring upp och ned, men det lönar sig i längden.
 
Sv: Rumsrenhet..

Min valp håller på att bli rumsren. Han förstår att han ska göra sina små behov ute, men eftersom att han bara är 8 v. så kissar han fortfarande inne och så (..har bara haft han i lite mer än en vecka) och vi har börjat se när han behöver uträtta sina behov - när han sovit och precis vaknat! Han gnyr vid dörren och vill ut som självklart uppmuntras med att han får gå ut. :banana:
 
Sv: Rumsrenhet..

Vi har haft vår i fyra veckor (i dag :) ), hon var knappt tio veckor när hon kom o alltså knappt 14 nu. Den sista veckan tycker jag det blivit stor skillnad, nu säger hon till själv när hon vill gå ut. Det är min första valp o jag tycker nog det varit lättare än jag trodde, hon funkar verkligen som skolboken vad det gäller "efter mat, lek o sömn".

Bor i villa på landet. Praktiskt...
 

Liknande trådar

Hundträning Jag har en 7 månaders valp som inte är rumsren. Skulle behöva få tips på hur jag ska få min hund att bli rumsren eller börja säga till...
Svar
7
· Visningar
1 218
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Hejsan mitt namn är wael albordaini. Jag skriver till dig då jag vill ha hjälp med ett ärende, de är nämligen så att de har...
2
Svar
24
· Visningar
3 852
Senast: Snurrfian
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
14 530
Senast: Ramona
·
Hästvård Hej! Jag och min syster är fodervärd till en häst. Vi har haft henne i ca 3 veckor ”själva”. Min syster har ridit henne hos ägaren i...
Svar
7
· Visningar
1 863
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp