Rumsrena svordomar

Bomber och granater!
Anfekta anamma!
Amöbor!

haddock4.webp

Häll vete i en påse. Bank-FACK. Attans. Järnspikar. Järnvägar. De tre sista var de ord som användes i hemmet när jag växte upp. Pappa kan säga ett och annat fult ord numera, men mamma håller fast med sina järnspikar och liknande. 😁

Jag är typiskt konventionellt svensk i mitt svärande och strösslar rätt friskt med helvete, fan, jävlar och satan.
Det där är rätt milt för vad jag kan brista ut i när jag blir förbannad eller slår tån i tröskeln.

Kl
Min lilla hund är seeeegast på att pallra sig in efter en promenad, det blir en del "för jössenamn".

Liknande trådar

Tjatter Jag har just nu en bekant som, trots tillsägelse bara måste använda könsord eller svänga sig med "den glänser som hundp***en i... 8 9 10
Svar
192
· Visningar
5 227
Senast: Enya
·
Hemmet Har en gammal orgel som behöver lite kärlek. Vad är bäst att använda till?
Svar
4
· Visningar
359
Tjatter Någon mer som har någon gammal trotjänare du vill hedra? Jag har min 2000kr laptop från 2014 som har fått nya plåster och en spjäla så... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 209
Senast: Hermelin
·
Samhälle Jag har egentligen bara en fundering angående Försäkringskassan och hur det fungerar med meddelande från dem. Sedan jag skiljde mig... 2
Svar
22
· Visningar
1 663

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Skänkla mer?
  • Övningar ridskola lektioner
Tillbaka