Rumsrena svordomar

Attans, attsingens, jösses, satan i gatan (kanske inte är så rumsren egentligen...), jäklar.

Inte så fantastiskt fantasifullt inser jag. Fast jag kallar in hund för MÖG när han skäller på folk i onödan. Min kompis trodde jag kallade honom BÖG. :o

Götapetter
Piiiip (som i tv när dom censurerar)
Det är tokigt
Oj vad det går
Nä det var illa illa illa

Är mina go to med småbarn i huset, ska ärligt säga att det ger inte samma punch som en redig svordom men jaja 😄 sidfläsk och järnspikar tar jag med mig från tråden 😁👌

Jag brukar köra med FIH när jag behöver men inte riktigt kan med att svära. FIH betyder faan i helvete och är typ en av de enda svordomarna min mamma använder och är allmänt känd som FIH i min familj 😁

”som Sören” används istället för ”som fan/satan” av en del personer jag känner. Vet inte om det är vedertaget skånskt eller om det är en tillfällighet, men jag tycker det är himla bra! Jag brukar använda det som kraftuttryck i meningar, typ, ”Det gjorde ont som Sören att bryta benet” eller ”Han körde snabbt som Sören!”

Liknande trådar

Tjatter Jag har just nu en bekant som, trots tillsägelse bara måste använda könsord eller svänga sig med "den glänser som hundp***en i... 8 9 10
Svar
192
· Visningar
5 225
Senast: Enya
·
Hemmet Har en gammal orgel som behöver lite kärlek. Vad är bäst att använda till?
Svar
4
· Visningar
359
Tjatter Någon mer som har någon gammal trotjänare du vill hedra? Jag har min 2000kr laptop från 2014 som har fått nya plåster och en spjäla så... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 209
Senast: Hermelin
·
Samhälle Jag har egentligen bara en fundering angående Försäkringskassan och hur det fungerar med meddelande från dem. Sedan jag skiljde mig... 2
Svar
22
· Visningar
1 662

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka