Rubriker med bitande hundar.

Z

Zita

Nåt jag observerat i tidningar många gånger när en hund bitit någon. Då är rubriken: Pitbull bet, schäfer bet, rottweiler bet osv. Skulle det vara en cocker spaniel t.ex, så står det bara att hund bet. Inte konstigt att folk blir livrädda för dessa raser som alltid målas ut som mördare.

Sv: Rubriker med bitande hundar.

Allt handlar tyvärr om vad som säljer. Alla stora raser pekas ut med rasnamn, men de små står det nästan inget alls om

Det har ju en viss praktisk betydelse vad det är som biter. Nog passar jag fingrarna mer med en opålitlig stor hund än en opålitlig dvärghund.
PL

Dels säljer det, dels så blir skadorna mkt värre om det är en stor hund.
Biter grannens chihuahua min rottis så blir det knappt märkbara sår. Biter min rottis grannens chihuhua så finns det ingen chihuahua mer.
Men Slagsmålet kan ändå vara chihuahuans och chihuahua ägarens fel..

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 261
Senast: Hermelin
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 104
Senast: valpköpare
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 861
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 453
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka