Royal Touch Stone 1088

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Generalen
  • Startdatum Startdatum
G

Generalen

Såg att han endast betäckte fyra ston förra året, någon här inne som väntar föl efter honom?
Varför blev han kastrerad? :confused:
Tyckte han var så läcker! :love: någon som sett/träffat honom live, eller har lite kommentarer om honom/stam osv?

Allt av intresse!

/apocalypsze

Sv: Royal Touch Stone 1088

Jag tror han kastrerades just för att han bara fick så få ston. Han var fin på bruksprovet men på Breeders gjorde han inte lika bra ifrån sig (man har ju höga förväntningar på en f.d. godkänd hingst....). Om jag inte minns fel var han spänd.

apocalypsze skrev:
Såg att han endast betäckte fyra ston förra året, någon här inne som väntar föl efter honom?
Varför blev han kastrerad? :confused:
Tyckte han var så läcker! :love: någon som sett/träffat honom live, eller har lite kommentarer om honom/stam osv?

Allt av intresse!

/apocalypsze
Ägarna tyckte väl kanske inte att det var någon idé att hålla en hingst som ingen använde sig av - Grunden till dem flesta beslut som tas, brukar i regel handla om ekonomi, därför så är den anledningen en gissning från min sida...

Helen

Jo det är väl sant, men varför var intresset för honom så litet? Han fick ju bra kritik på sitt bruksprov.

Kanske för att han inte var så stor plus att de svenska uppfödarna inte är så bekanta med hans härstamning?
På Breeder´s reds han väl f ö av sin nya ägare som kanske inte tillhör eliten, därav prestationen?

Jo det kan vara sant, finns väl ett par trådar ute om höjden på dagens hästar "nuförtiden"? Tyckte han var precis lagom, är ju inte så stor själv på mina 168 cm :p det är ju synd om en häst inte får visa sig till max på grund av ryttaren, nog hade dom väl kunnat valt någon annan isåfall :cool:

Senast ändrad av en moderator:

Hej jag är spekulant på denna häst och måste säga att han är helt underbar.
anledningen till kastreringen var för att han då var väldigt liten.

Är du!?

Skall "gamla" ägaren sälja??? vet du varför?

Har haft honom i samma stall. Gillar honom! =)

Skicka gärna PM om du inte vill svara här!

Och som jag förstod det var det dels litenheten men också stoantalet som var anledningen till kastreringen.

Äger en av två avkommor som finns efter RTS. Ett underbart sto som är väldigt lik sin pappa.Chapman som morfar. Mätte in 166cm vid treårstest.9 på typ o skritt. Hon är dräktig m Damsey.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 610
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 386
Senast: QueenLilith
·
Avel Måste få skriva av mig. Idag hittade de ett dött föl i hagen på lösdriften där jag haft mitt avelssto som inte var dräktigt enligt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
11 826
Senast: athena
·
Relationer För ett par dagar sedan rasade hela min värld när min sambo berättade att han vill göra slut. Han säger att han älskar mig, men som vän...
Svar
6
· Visningar
3 196

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka