Rottweiler Utställning

PIRU

Trådstartare
Nån kan svara på detta.

Jag mailade Rasklubben Afr o frågade dom om vilka krav dom hade för en hund skulle få gå i avel enligt rasklubben. Inget om Bruks utan bara utställning meriter. Hur snevridet är det?

men nu till det hela jag jag har bara ställt han som liten i JUNKL räcker inte det'? Sen ville hon ha Extriördelen på korningen också.

1: Kan man göra extriördelen samtidigt som utställning så man inte behöver nån utställning?

2: Finns det nån som kan hjälpa mig ställa han givetvis mot betalning. jag åker till den utställningen som du finns på.
 
Sv: Rottweiler Utställning

Kom till norrland i sommar, så kan jag ställa honom åt dig :p
Helt kostnadsfritt dessutom :D
Kan vara kul att testa att ställa en rottis :angel:

Eller om du inte vill fara så långt:
3/6 - 07 Österbybruk Nat ska jag till med en drös hudnar och då är hans grupp samma dag som grupp 3 och 5, som är mina grupper.

Om det skulle krocka med mina, så kan jag ge dig en snabbkurs i hur du ställer honom själv ;)
 
Sv: Rottweiler Utställning

Tusen tack!

Men det verkar som det blir en rasspecial i Mars som han gör extriördelen o då är hans ranta runt i ringen liv slut :rofl:

Men går han i bruksklass det borde han göra va?
 
Sv: Rottweiler Utställning

Japp, det ska han nog göra eftersom han har tävlat i bruks.

Kom ihåga tt kolla upp om rasspecialen är en officiell tävling. Är den inte det, så måste du gå en officiell utställning för att resultatet ska gälla ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Rottweiler Utställning

Det borde väl vara en utställning som gäller annars kan man ju knappast rekommendera den som extriörutställning.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 276
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
Hundträning Jag har en jaktlabbe, och tränar målmedvetet mot tävling och siktar högt (bedömning enl. Brittiska systemet). Jag tränar regelbundet för...
Svar
7
· Visningar
2 168
Senast: Marje
·
Hundavel & Ras Vänder mig till er som ställt ut och sparat lappar :) Grejen är att jag ska gå kennelklubbens kurs i anatomi och bedömning nu i slutet...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 342
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp