Rottweiler reggad i H.R.

Minerva

Trådstartare
Vad är det för förening?
En kompis som ev är intresserad av en rottis o mejlade en uppfödare som hade hundarna reggade i H.R.

Sv: Rottweiler reggad i H.R.

Jag tror att det kan vara House of Rottweilwer.

=Inte bra. Oreggade rottweilers med, om jag inte missminner mig, tveksam mentalitet.

Vad är det för förening?
En kompis som ev är intresserad av en rottis o mejlade en uppfödare som hade hundarna reggade i H.R.

Så oseriöst som nåt kan bli...

Man kan få hunden på avbetalning för dom har inga problem o driva in pengarna om nån skulle blåsa dom då de har goda vänner med skinnväst.

Hundar går i avel där med ruggigt dålig mentalitet.

En berätta att de fick avbryta en hund på MH som dom senare använde i avel. Den var både rädd o aggressiv o skottberörd.

*knapplån*

På till salusidan har de följande text:

Sälges med kraftig rabatt vid snabb kontant affär.
3 års garanti lämnas.
Även delbetaling från 1200/mån.
Reg. R.H Pris ord 11 900

Vad betyder Reg. R.H? Registrerad Runt Hörnet?:devil: Misstänker att det även är runt hörnet garanti....

Till TS:

Alla varningsklockor borde ringa. De tre kullar som finns till förmedling är alla efter samma hane och de 2 "omplaceringarna" är valpar - 4 mån. Lägg till det resten av vad som anförts i tråden.

Hur kan man lämna garanti på valpar? Dolda fel ok, men.. garanterar de att valpen är hd-fri, har bra temperament o blir en frisk o lydig hund eller? Man kan ju faktiskt undra :confused:

Liknande trådar

Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 689
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 959
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
782
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 276
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka