Rottweiler med annan hund?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare chikita
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 4 279
C

chikita

Är det någon som vet hur rottweilers fungerar med andra hundar av något mindre raser? Har hört att de trivs bättre som ensam hund men har inte fått någon förklaring till varför. Eller är det bara ännu ett oförtjänt rykte om rasen?

Sv: Rottweiler med annan hund?

Vi har en rottis som trivs utmärkt med vår andra hund......som visserligen inte är ngn liten ras, utan en GD, men dom trivs alldeles utmärkt ihop. Ibland kommer andra hundar på besök och det går alldeles utmärkt.

Vår träningskompis är en rottis, han gillar små hundar och går bra ihop med min lilla dvärgschnauzer.

De är flockdjur som alla andra hundar.
Min är väldigt mesig när det gäller små hundar, de kommer undan med väldigt mycket. När han var yngre kunde han dock leka väl våldsamt för ömtåliga raser.

Väääldigt individuellt ! Min rottis tycker om dom flesta hundar stoora som små! Men klart,de är ju lättare att leka med en i ens egen storlek.Många större raser leker ju inte "hårdare" så att säga.Men hon har lekt med en lite taxpojke oxå o de funkade bra.Så man får nog prova sig fram,känner man sin hund så är de inga problem ju!!
Är det någon som vet hur rottweilers fungerar med andra hundar av något mindre raser? Har hört att de trivs bättre som ensam hund men har inte fått någon förklaring till varför. Eller är det bara ännu ett oförtjänt rykte om rasen?

Oförtjänt rykte. Våran rottishane på 3 år i höst älskar att leka med både små och stora hundar. Speciellt älskar han valpar av alla slag eftersom han är så barnslig själv ;D. Våran tik däremot är ganska så ego av sig och är faktiskt inte så jätteintresserad av andra hundar. Alltså hon vill ju förstås hälsa, spänna sig och visa att hon har högsta rang men sen brukar hon tröttna. Det är väl mest pga att hon tycker att hon bestämmer och att hon förtjänar mest uppmärksamhet från alla "tvåbenta" (;

*kl*
Om rottisar gillar andra hundar eller inte är inte en rasfråga utan en individfråga. Liksom en del är änglar som leker snällt och försiktigt med den minsta hund så är den del klumpiga och hårdhänta och kan skada småhundar.

Nu är ju inte Birk renrasig rottweiler, men ändå.

Han funkar bra med de flesta hundar, har lite problem med vissa hanhundar

CIMG3156.jpg

Jag har haft Rottis m pappis. Gick hur bra som helst.

n587711675_917406_7269.jpg

n587711675_917398_8895.jpg

Alla hundar brukar föredra att ha en hundkompis oavsett ras.
De är flockdjur i grund och botten.
Mest lämpligt kan det dock vara att ha en av varje kön.

Egentligen har det ingen som helst betydelse då rottisar absolut funkar ihop med andra hundar.
Men... det där är nog ingen renrasig rottis.:angel::D

Fungerar alldeles utmärkt! Sen att det finns vissa hundar som inte alls går ihop det får man acceptera. Det är som med människor och hästar, vissa går bara inte ihop.

Liknande trådar

R
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i...
2
Svar
32
· Visningar
1 230
Senast: hastflicka
·
R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
798
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 560
Senast: Tiger tok
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 828
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka