Rottisbilder

Sv: Rottisbilder

*kl*

Måste bara säga hur vackra jag tycker rottisarna är :love:
när jag skaffat hus och gård och fått lite mer kött på benen så hoppas jag kunna bli en stolt rottisägare jag med! :D
 
Sv: Rottisbilder

vad har jag nu missat? varför ska han redan pensioneras?

Ja jag har dom tankarna iaf!

För det första kör jag så mycket med den lilla just nu att han bara vidbehåller det han kan för helt utan stimulans är det ju inte men lägger heller inte ner 110% på han o bråkar så mycket på små saker.
sen för det andra blir det trist o först gå ut med en ferrari (Jäääkäri) sen efter han lufsa runt med en WV Bubbla (Piru):rofl: det blir såna kontarster att man tycker Piru är jätte seg o tråkig men i själva verket är det inte så men bara det att Jääkäri är nåt speciellt på plan o köra med en hund helt i min smak. Man kan tillträttavisa Jääkäri och han tar åt sig perfekt sen stunden senare går svansen som fan igen o han bara älskar allt precis som en hund ska vara.

men jag vet inte om det blir fler tävlingar för hans del. vi får se jag måste få upp lite gnista o glädje så dammar jag nog av han snart igen ;)
 
Sv: Rottisbilder

Utställning nästa???? eller va tror du Gnist du som är proffs?
Nej han är inte nog stor för det så det får vara :-)

Har inte sett inlägget förrän idag :o, och rottisar är inte riktigt "min" ras, så huruvida han skulle gå bra på utställning, kan jag inte uttala mig om ;)
 
Sv: Rottisbilder

Tyvärr kan jag inte visa bilder just nu för servern är nere men jag undrar vad ni fodrar era hundar med för min tikar väger 35 kg (bör väga 33 kg) och 36 kg (1 år och kommer öka lite till)

nej skämt åsido...en massa fina bilder var det här...


Hur gammal är din tik som vägger 33 kg?
Min 6 mån tik väger 31 kg redan:angel:
 
Sv: Rottisbilder

Ja jag har dom tankarna iaf!

För det första kör jag så mycket med den lilla just nu att han bara vidbehåller det han kan för helt utan stimulans är det ju inte men lägger heller inte ner 110% på han o bråkar så mycket på små saker.
sen för det andra blir det trist o först gå ut med en ferrari (Jäääkäri) sen efter han lufsa runt med en WV Bubbla (Piru):rofl: det blir såna kontarster att man tycker Piru är jätte seg o tråkig men i själva verket är det inte så men bara det att Jääkäri är nåt speciellt på plan o köra med en hund helt i min smak. Man kan tillträttavisa Jääkäri och han tar åt sig perfekt sen stunden senare går svansen som fan igen o han bara älskar allt precis som en hund ska vara.

men jag vet inte om det blir fler tävlingar för hans del. vi får se jag måste få upp lite gnista o glädje så dammar jag nog av han snart igen ;)


Oh du funderar inte på att låta honom gå som läromästare till ngn annan? :angel: :idea:
 
Sv: Rottisbilder

Oh du funderar inte på att låta honom gå som läromästare till ngn annan? :angel: :idea:

Nej han är min vän o kommer o gå hos mig till han trillar av pinnen.
Vi har haft så mycket skoj ihop o han har alltid ställt upp på mig i ur o skur så han förtjänar o må gott nu.
 
Sv: Rottisbilder

Hur gammal är din tik som vägger 33 kg?
Min 6 mån tik väger 31 kg redan:angel:
Hon blir 2 år annandag jul...Alla hennes syskon är stora biffar men hon blev en liten tunnis p.g.a. felutfodring från 9v - 6 mån...finns inget i generna som skulle göra henne så liten...men en toppenbra brukshund...

Min 1åring väger 36,5 kg gissar på 40kg som slutvikt....
 
Sv: Rottisbilder

Vi får hoppas på ett långt friskt liv. Mina äldsta rottisar har varit friska och glada till 8-12 år. Sen har jag visserligen haft lite otur med några som blivit sjuka tidigt. Jag önskar iaf honom ett sunt långt liv!
 
Sv: Rottisbilder

Här är min Rottiskille, snart 7 år.

Ricki067.jpg


trttrottis.jpg


Ricki.jpg


Ett kort filmklipp:

mrzeeke


Lite bilder på lilla Olga som somnade in Aug-06 knappt 6 år:

Olga-062.jpg


Minabilder660.jpg


Båda två:

Tvstisar.jpg


Min lilla groda som tyvärr drabbades av EP och dog bara 3,5 år:

grodan.jpg


Här är han 1,5 år:

hebbe.jpg
 
Sv: Rottisbilder

Ja visst ser det skönt ut?

Var tvungen att ta en bild när de för en gång skull låg i varsin säng. Annars ligger de alltid och knölar i samma säng.
 
Sv: Rottisbilder

Ja visst ser det skönt ut?

Var tvungen att ta en bild när de för en gång skull låg i varsin säng. Annars ligger de alltid och knölar i samma säng.

Underbart....då jag hade min tik så låg dom alltid tillsammans oxå o gnussade och stånkade hahaha. Här är en bild på min hanne som han alltid ligger och vräker sig i soffan

Mintrttarottis-1.jpg
 
Sv: Rottisbilder

Ooohh gud så härligt:love:

Mina fjollor ligger iallafall i sina sängar.
Min gamle hanne ,som nu är död:cry: (han blev 13 år)vägrade att ligga på något mjukt utom i min säng. Använde aldrig sin säng eller filt. Har tyvärr inga kort på honom på datan. Har två till på fjollorna där de njuter.

Gamma.jpg


Bumsan.jpg


Slöast i byn är de:rofl:
 
Sv: Rottisbilder

Ooohh gud så härligt:love:

Mina fjollor ligger iallafall i sina sängar.
Min gamle hanne ,som nu är död:cry: (han blev 13 år)vägrade att ligga på något mjukt utom i min säng. Använde aldrig sin säng eller filt. Har tyvärr inga kort på honom på datan. Har två till på fjollorna där de njuter.

Gamma.jpg


Bumsan.jpg


Slöast i byn är de:rofl:

hahahahaha....störtsköna brudar. Shit vad jag saknar min lilla tjej, det blev lite tyst hemma med bara en Rottis.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver få skriva av mig lite om vår ena hund. Alba 5 årig golden. Haft henne sen hon var valp. Vår första egna hund. Jag är...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 682
Senast: lilstar
·
Hundavel & Ras Hej... igen! Okej, nu är det så att jag har bestämt mig för att köpa hund, en vuxen hund. Jag har ju postat några trådar här på...
Svar
17
· Visningar
1 385
Senast: Tate
·
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
9 186
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 526
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp