Rottisbilder

Sv: Rottisbilder

Att hans hund håller bättre kan jag me begripa, me lik förbaskat tycker jag dom stora grova rottisarna är finare:love:
Kan inte hjälpa det men en stor,grov rottis tilltalar mig mer, och tur är väl det att alla tycker olika!:p

Men jag tycker inte att PIRUS bara "håller" bättre, jag tycker att den typ av Rottis tilltalar mig mer rent utseendemässigt också...

Fläskiga hundar går bort för mig ( tänker på fler raser så som: Labrador, Golden m.f )
 
Sv: Rottisbilder

Husses tjockis

tasse10.jpg

Är bilden förvrängd eller har den hunden en enorm skalle? Ser ut som en riktig tjur:eek:
 
Sv: Rottisbilder

Jag menar inte att en hund ska va fet/fläskig! jag vill inte heller ha det men en stor,grov och rejält muskelpaket kan jag tycka vara fint men det beror ju oxå på hur hunden ser ut i helhet.

en hund med ett litet "klent" eller feminint huvud exempelvis är ju inte snygg och den har grov och rejäl kropp.
 
Sv: Rottisbilder

Guud va fina! tack tack för alla bilder!
Kan vi inte hålla igång tråden genom att uppdatera när ni knäppt mer kort?:idea:
Min sista rottis blev en bjässe,han vägde 70 kg utan att vara fet. Men det var mkt att bära på och det tog ut sitt kan man ju lugnt säga.
Han blev fort gammal i förtid.
Jag gillar nog också den lite spänstigare modellen mer!
Eftersom rottisar behöver jobba,och det är svårt att orka annars,som vissa av er skrivit.
En bra bygd,lagom rund, rottis är en frisk glad hund!:D
 
Sv: Rottisbilder

Jag menar inte att en hund ska va fet/fläskig! jag vill inte heller ha det men en stor,grov och rejält muskelpaket kan jag tycka vara fint men det beror ju oxå på hur hunden ser ut i helhet.

en hund med ett litet "klent" eller feminint huvud exempelvis är ju inte snygg och den har grov och rejäl kropp.

Jag antar att du svarade mig, fast ditt inlägg riktar sig till Lazio :D

Nej jag menade inte heller fet/fläskig, utan jag gillar när det är lite nättare variant.. ( förutom GD som ser ut som Greyhounds i dag, där gillar jag min typ = stor och maffig )

PIRUS rottis är ju långt ifrån feminin och nätt, men jämför man med rottisarna ovan PIRU så ser man skillnad och jag föredrar "bruksvarianten"
 
Sv: Rottisbilder

70 kg måste varit en rätt ordenlig kille. :) Du har ingen bild på honom?!

Min lille tunnis väger knappt 45 kg och är nästan fem år nu, så mycket tyngre lär han nog inte bli.
Här kommer en alldeles nytagen bild på hjärtegryn.
Bild007.jpg
 
Sv: Rottisbilder

Nja, han ser ut ungefär sådär. Brett huvud som ser ut som det krockat med en bergvägg. Tydligen mycket uppskattat utseende inom utställningskretsar.

tasse11.jpg
 
Sv: Rottisbilder

Jag menar inte att en hund ska va fet/fläskig! jag vill inte heller ha det men en stor,grov och rejält muskelpaket kan jag tycka vara fint men det beror ju oxå på hur hunden ser ut i helhet.

en hund med ett litet "klent" eller feminint huvud exempelvis är ju inte snygg och den har grov och rejäl kropp.

Han har fått en 1:a på rasspecial som unghund så helt åt skogen är han inte det var en tjeckisk domare.

Han väger 45kilo lite mindre huvud ja men långt ifrån feminint.
han väger endast 45kilo men det finns hittils inte en enda figurant som gjort en korrekt trägning med han på tävling eller träning för den delen han gör sig fruktansvärt tung o det har helt o hållet med hans kamplust o göra så de behöver inte väga 55-60kilo för o vara tunga.

Jag gick figurant åt en 55kilos rottis i helgen det var inga som helst problem då han inte var lika arbetsvillig som min egen.
 
Sv: Rottisbilder

Nä en 45kg hund orkar ju mer och kan vara mer "ittrig" eller istadig kan man väl säga, då dom inte har lika mkt o bära på och överlag så vill ja inte heller att mina hundar skall vara för tunga då dom inte håller lika bra i höfter/armbågar eller rygg..

Men visst, våra nuvarande hundar är inga brukshundar, men min ena tik av den lättare modellen väger 51kg nu och är inte fläskig..:)

Men överlag, har inte rottisen blivit minde/lägre än förut? Eller så är det jag som har växt:rofl:
Ja tyckte dom va stora innan..

Min sambo vill ha en rottis, men det vill INTE jag:p dom är superfina:love: på alla sätt o vis men att träna så mkt varje dag det har jag varken tid eller ork till...

Är på bruks me mina ett par dagar i veckan och resten i skogen, det är lagom för mig.. nån tävling i lydnaden har jag ställt upp på men det får räcka..:D

Ha det gott allihopa
 
Sv: Rottisbilder

Ja han var en sort för sig,hehe.
Jag har ingen bra helbild på den här datorn. Men huvdet iaf!:D
Jättefin hund du har! Ser alldeles lagom ut i kroppen!

Sedärja : "Kenzo"

5008327.jpg



5008329.jpg



5008331.jpg



Här är han med kompisens labrador.
5008332.jpg


:love: Gud vad jag saknar honom.
 
Senast ändrad:
Sv: Rottisbilder

Här e min tokiga rottis hane som blev hela 1 år igår!!!:p
Jag har honom mestadels som sällskaps hund, men kör lydnads träningar,
miljöträningar och spår. Sambon vill gärna börja arbeta med honom i skydd, men de får han inte.
Han väger lite mer än 50 kg just nu, färdigväxt på höjden så nu ska han bara börja bredda sig lite.

5 månader
{4A03434D-9F9A-4E67-8EC0-69920F7C9C89}.jpg


min och sambons 2

{EBF5870F-1A31-411A-AE0C-0F9C5AF211E3}.jpg


har tyvärr inga bra bilder från sidan, ser helt koko ut på dom. ska försöka fota lite mer när i går vår kisserunda :)
 
Sv: Rottisbilder

ÅÅh,jag har suttit halva förmiddagen och kikat i alla fotoalbum med mina gamla hundar.
Jag grät,skrattade och kände helt plötsligt en sån STOR saknad efter en rottis igen.
Min sista rottis blev 11år och lämnade livet 2004.
Eftersom jag är uppvuxen med bara rottisar och inte har haft någon annan ras förän jag köpte Kitti när den sista gått bort,så kommer jag alltid ha en stor kärlek till rasen.
Så nu får ni mer än gärna slänga in bilder på era rottisar så jag har nått att gotta mig med.:)

Är det Jessica som gick på Nuntorp? fyllejessica? ;):bump:
 
Sv: Rottisbilder

Jag vet kanske inte om "fyllejessicah":mad: är någon bra beskrivning på mig som är välrldens tant i förtid. Men ja,det är jag.:D
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver få skriva av mig lite om vår ena hund. Alba 5 årig golden. Haft henne sen hon var valp. Vår första egna hund. Jag är...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 682
Senast: lilstar
·
Hundavel & Ras Hej... igen! Okej, nu är det så att jag har bestämt mig för att köpa hund, en vuxen hund. Jag har ju postat några trådar här på...
Svar
17
· Visningar
1 385
Senast: Tate
·
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
9 186
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 526
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp