Masse

Trådstartare
Vad finns där att veta om honom egentligen? Ja vad som står i STC databas är ju lätt att hitta och att han inte gjort något större avtryck i aveln än så länge.
Men finns det t ex någon anledning till att han hade omkring 50 ston första året i avel och knappt några andra året? Borde väl inte falla ut så fort att han kanske inte skulle ge så bra avelsmässigt?
För trots allt har han ju haft en del ston ändå sedan dess. :confused:

Finns det något annat man borde veta om honom? Tänker på saker som temperament eller om det finns bättre hingstar med samma stam o s v.

Sv: Rotation

Har tittat lite mer nu på avkommorna. Kan det vara så att de är sena?
Den som ligger bäst till har ju inte börjat prestera förrän i år och den är född 2007. Sedan har ju ingen som är yngre hellergjort någon "riktig" star ännu.

Vi var delaägare i ett sto tills för nån månad sen bara...henne har vi varit nöjda med iallafall :)
Hon heter Florine Deleymarie

Rotation själv var ju väldigt skör, det kan ju vara en anledning till att inte våga betäcka med honom. Det är iallafall en av anledningarna till att han inte är aktuell för vår del.

Vad finns där att veta om honom egentligen? Ja vad som står i STC databas är ju lätt att hitta och att han inte gjort något större avtryck i aveln än så länge.
Men finns det t ex någon anledning till att han hade omkring 50 ston första året i avel och knappt några andra året? Borde väl inte falla ut så fort att han kanske inte skulle ge så bra avelsmässigt?
För trots allt har han ju haft en del ston ändå sedan dess. :confused:

Finns det något annat man borde veta om honom? Tänker på saker som temperament eller om det finns bättre hingstar med samma stam o s v.
Hittade en gammal tråd med en förklaring till att han betäckte få ston "andra året". http://www.bukefalos.com/f/showpost.php?p=10966308&postcount=28

"Han fick en nervskada när han skulle hoppa på bocken, vilket senare gjorde att han inte kunde "hoppa" upp och tömmas på sperma, därav blev det bara 5 dräktiga förra året."

Tack så mycket för allihop för intressant information!
Jag har inte funderat på att använda honom själv. Utan det är så att det kanske kommer hit ett sto efter honom. Så av den anledningen började jag fundera och titta lite på honom.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 706
Senast: mamman
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
22 986
Senast: Hedinn
·
Hästvård Jag skulle gärna vilja höra lite förslag och gisssningar på vad som kan vara fel på min häst. Har bokat kliniktid, men först om en...
Svar
5
· Visningar
2 594
Senast: bellala
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag skolkade från jobbet även idag, men kom upp ur sängen tidigare än igår i alla fall då jag inte kom upp förrän på kvällen. Det mesta...
2
Svar
27
· Visningar
2 640
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar