Rösta JA eller NEJ Tycker du att det är OK att ha sex med ett djur

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Rösta JA eller NEJ Tycker du att det är OK att ha sex med ett djur

Kimz0r skrev:
Det är inte naturligt för en häst att bli inspärrad på begränsad yta och riden på, det är inte naturligt för en hund att gå ut i koppel bara ett par timmar per dygn.

Är det nån mer som tycker att om man rider hästen, och låter den gå i en hage, så kan man lika gärna utnyttja den sexuellt?

Eller om man låter en hund gå ut bara 2 tim per dag, så kan man lika gärna utnyttja DEN sexuellt?

Man kan inte hålla på och jämföra så som du gör. Det fungerar inte. Tex. Om du är vegetarian (för att du anser att man inte ska äta kött för djurens skull) och har en katt, vad gör du då? Matar den med kött?
Det är precis samma sak. Det finns så mycket dubbelmoral idag, och den finns överallt.
Det går inte att jämföra att det är onaturligt att rida på en häst med att det är onaturligt för en häst att ha sex med en människa.
I såfall är allt onaturligt, för alla djur i hela världen. Det fungerar inte så.

Nu pratades det om tidelag, och vad folk tycker om det. Håll dig till det ämnet och dra inte in en massa annat.

Nu tänker jag ej diskutera detta längre.

absolut INTE!!!!!!!!!

Genesis skrev:
Man kan inte hålla på och jämföra så som du gör. Det fungerar inte. Tex. Om du är vegetarian (för att du anser att man inte ska äta kött för djurens skull) och har en katt, vad gör du då? Matar den med kött?
Det är precis samma sak. Det finns så mycket dubbelmoral idag, och den finns överallt.
Det går inte att jämföra att det är onaturligt att rida på en häst med att det är onaturligt för en häst att ha sex med en människa.
I såfall är allt onaturligt, för alla djur i hela världen. Det fungerar inte så.

Nu pratades det om tidelag, och vad folk tycker om det. Håll dig till det ämnet och dra inte in en massa annat.

Nu tänker jag ej diskutera detta längre.

Vem pratar du med?

NEJ, det är inte okej!
Var och en ska hålla sig till sin art, det är så det ska vara.

Nej, självklart är det inte ok!

Det står vem jag har svarat till.

Tölva skrev:
Förtydligande: Sexuellt utnyttjande
Varför är det mindre OK än andra utnyttjanden, och t.o.m. mindre OK än slakt, som ju är att betrakta som mord?

Tölva skrev:
Vi har alla förstått att du är FÖR sex med djur vid det här laget.
Och du undrar varför vi tycker att det är...ja, inte riktigt som det ska.
Skilj på sak och person (och på zoofili och bestialism), och svara på min fråga istället, d.v.s., ge mig en källa på att det "nästan alltid förekommer under våld".

Tölva skrev:
Det förekommer att kvinnor också begår sexuella övergrepp, men är i kraftig minoritet mot män, som oftast gör dessa brott, men det är väl ingen nyhet för någon.
Det är oftast män som döms, det betyder inte att de är i majoritet. Det betyder bara att kvinnor har mycket lättare för att komma undan.

Tölva skrev:
Är det nån mer som tycker att om man rider hästen, och låter den gå i en hage, så kan man lika gärna utnyttja den sexuellt?

Eller om man låter en hund gå ut bara 2 tim per dag, så kan man lika gärna utnyttja DEN sexuellt?
Hur skulle det vara om du försökte föra en städad diskussion, istället för att ge dig på mig med näbbar och klor när argumenten tar slut? :smirk:

* jag tror att jag lånade min egen knapp*

OJ OJ......Bränn-HETT ämne!

Det är svårt att hålla sig "i" tråden he, he.
:devil: Å en del killar det i brallan:devil:

Tack till alla som svarar FORTSÄTT GÄRNA att svara JA eller NEJ
på frågan.
Det är viktigt..........ETIK....är.......VIKTIGT.

Genesis skrev:
Mina jämförelser är fullt legitima.

Mina föräldrar har en katt, som matas med kött. Själv är jag vegetarian. Och just för att jag haft katt, och för att jag är hästmänniska, o.s.v., så kan jag inte vara för en lagstiftning mot tidelag, eftersom en sådan vore inkonsekvent. Dessutom finns det andra saker som jag tycker är betydligt viktigare att lägga krut på, än en morallag.

Genesis skrev:
Och just därför är en lagstiftning inkonsekvent.

Genesis skrev:
Det går att jämföra, eftersom ett utnyttjande är ett utnyttjande, oavsett var, när, eller hur det sker. Och ja, allt som strider mot djurens naturliga levnadssätt är onaturligt för berörda djur i hela världen.

Men morallagar ska inte existera.

Kimz0r skrev:
Varför är det mindre OK än andra utnyttjanden, och t.o.m. mindre OK än slakt, som ju är att betrakta som mord?

Det var tidelag som skulle diskuteras, inget annat.

Hur var det nu med de där sinande argumenten? :smirk: Som du ser på min fråga, så är det just tidelag jag diskuterar.

Kimz0r skrev:
Det är oftast män som döms, det betyder inte att de är i majoritet. Det betyder bara att kvinnor har mycket lättare för att komma undan.

Var har du fått det ifrån?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Det känns som att jag tjatar om detta men jag kan inte låta bli för jag har verkligen fått nog. Jag ber om ursäkt på förhand för ett...
48 49 50
Svar
992
· Visningar
57 857
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar